Jump to content

Recommended Posts

Hej, Jag har en Mach 1 från 1970 med en 9" bakaxel.

Tyvärr så har det börja läcka olja från den ingående axeln/yoken in i bakaxeln.

Jag har aldrig bytt eller mixtrat med en bakaxel innan!

Är det en stor operation som ska till eller är det hyfsat enkel?

Jag antar att jag måste byta packboxen, men behöver även lagren bytas?

Behövs något visst moment vid montering osv osv....

Många fundering, fast det kanske är någon av er i klubben som har några svar som stöd till mig :cool:

Med vänlig hälsning/

Anders

  • 2 weeks later...
Hej.

Då slipper jag byta lagren alltså.

Byta lager är inget måste. När du ändå tar isär kan du inspektera lagerbanorna och ser det ok ut så kan det gå ett tag till, eller i evighet.

Jag bytte packbox och o-ringen i min pinjongdel idag, men kom till problemet vilken olja som rekommenderas till Traction lock diff år 2015. Till Detroit locken har jag kommit fram till att Ford olja funkar bra. Har någon testat olika oljor till lamelldiff och har nå't bra tips. :rolleyes:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...