Anders February 17, 2015 Report February 17, 2015 Hej, Jag har en Mach 1 från 1970 med en 9" bakaxel.Tyvärr så har det börja läcka olja från den ingående axeln/yoken in i bakaxeln.Jag har aldrig bytt eller mixtrat med en bakaxel innan!Är det en stor operation som ska till eller är det hyfsat enkel?Jag antar att jag måste byta packboxen, men behöver även lagren bytas?Behövs något visst moment vid montering osv osv....Många fundering, fast det kanske är någon av er i klubben som har några svar som stöd till mig Med vänlig hälsning/Anders Citera
Greven CMC 053 February 17, 2015 Report February 17, 2015 Hallå!Om det är packboxen så går den bra att byta på plats, inte speciellt svårt. Knacka ur den gamla och knacka in den nya med lämpligt runt don.Dra bulten till 200-220 ft/lbs. Kolla här:http://diyford.com/ford-9-inch-differential-guide-third-member-assembly///Mathias Citera
Anders February 18, 2015 Author Report February 18, 2015 Hej. Då slipper jag byta lagren alltså. Citera
JH February 26, 2015 Report February 26, 2015 Hej. Då slipper jag byta lagren alltså.Byta lager är inget måste. När du ändå tar isär kan du inspektera lagerbanorna och ser det ok ut så kan det gå ett tag till, eller i evighet.Jag bytte packbox och o-ringen i min pinjongdel idag, men kom till problemet vilken olja som rekommenderas till Traction lock diff år 2015. Till Detroit locken har jag kommit fram till att Ford olja funkar bra. Har någon testat olika oljor till lamelldiff och har nå't bra tips. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.