May 3, 200321 yr comment_715 Har just plockat ner min 302:a i molekyler och ser att det finns vändkanter i cylindrarna. I ena änden av cylindern är den markant medans den är mer eller mindre obefintlig i andra änden. betyder detta att loppet är ovalt och behöver en omborrning eller slipper jag undan detta, och vad blir resultatet av det dvs om jag inte borrar.mvh Robert.
May 5, 200321 yr comment_734 Det låter onekligen misstänkt. Det går väl att kontrollmäta för att vara på den säkra sidan men jag skulle tro att du blir tvungen att borra.Jonas
May 6, 200321 yr comment_766 Jag det låter lite konstigt. Jag har själv plockat ner min 351c i molekyler. Jag har också vändkanter. Alla jag har pratat med säger BORRA! Sorgligt men sant. Men gäller det bara en cylinder så kan du säkert trycka in ett nytt foder i den. Ring Alingsås Motorrenovering. Det är duktiga!!!
May 6, 200321 yr Author comment_767 Okay! tack för det. Jag tar nog det säkra för det osäkra och borrar, då vet man att man inte råkar ut för något bara för att man var snål. Följdfrågan är bara om man måste byta till något mer än överdimensionerade kolvar?
May 6, 200321 yr comment_771 Hej Igen!Det beror lite på om du har tänkt dig att trimma, och i sådana fall hur mycket. En annan viktig fråga är om man skall behålla original kompressionen? Jag hörde med Rogers Custom och de tog 400kr för en gjuten kolv i över dimesion och 600kr för en smidd kolv i överdimesion (0,30) (till en 351c)Det är klart att en smidd kolv är inte dumt. Men öka inte kompen för mycket så att du får spikningar!!!!