Jump to content

Däckonline.se


Stefan Ryen

Recommended Posts

Samma här köpte förra året nya Falken till min 69a på Däckonline och är mycket nöjd.

Egentligen räcker det med sunt förnuft med däckval.

Kollar du för mycket på pris så blir du missnöjd.

Håll dig till välkända märken och det kommer funka

Hade en reklamation med Däckonline då jag fick helt fel däck skickade till mig.

Det löste dom väldigt snabbt inom 2dar så jag var nöjd i slutändan.

Link to comment
Share on other sites

Samma här köpte förra året nya Falken till min 69a på Däckonline och är mycket nöjd.

Egentligen räcker det med sunt förnuft med däckval.

Kollar du för mycket på pris så blir du missnöjd.

Håll dig till välkända märken och det kommer funka

Hade en reklamation med Däckonline då jag fick helt fel däck skickade till mig.

Det löste dom väldigt snabbt inom 2dar så jag var nöjd i slutändan.

Då blir det att kolla in Kumho eller Falken. Sen då, är det nåt mer jag behöver kolla på, förutom pris. Vet att man inte ska vara för snål men har du nåt mer specifikt på vilka däck. 245/45/17 står det i pappren hos transportstyrelsen, men naturligtvis får jag kolla på däcken, om det är den dimensionen.

Link to comment
Share on other sites

Då blir det att kolla in Kumho eller Falken. Sen då, är det nåt mer jag behöver kolla på, förutom pris. Vet att man inte ska vara för snål men har du nåt mer specifikt på vilka däck. 245/45/17 står det i pappren hos transportstyrelsen, men naturligtvis får jag kolla på däcken, om det är den dimensionen.

Använd Däckonline sorteringsfunktion vad du söker

Jag har haft en bil som din och och jag skulle prioritera våtgreppet eftersom den är väldigt halfotad bak. :)

Titta även på buller index och kundnöjdhet.

Kanske Dunlop som har A i våtgrepp och bara 68Db i ljud

Men som sagt avgör själv utifrån vad du prioriterar och håll dig till namn du hört! ;)

post-2532-144839564549_thumb.jpg

Kundbetyg får man ta med en nypa salt. Just det Dunlop är det en snubbe som sågar slitagemässigt.

Kanske inte så viktigt på entusiastbil om det skulle vara sant.

post-2532-144839564565_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

De är billiga däck att köpa men inte gratis att få dem monterade på deras anslutna firmor.

Prisexempel Montering Däckonline Partner i Malmö

13, 14tum = 150kr/däck 15tum = 200kr/däck 16tum = 250kr/däck 17, 18tum = 300kr/däck

19, 20tum och större = 350kr/däck Montering av punkteringsfria (RFT) däck = +50kr/st

Link to comment
Share on other sites

Betalar 250kr per däck monterat och klart på bil i Uppsala. Det lönar sig när däckhandlarn ska ha 5000kr per däck och internetbutikerna tar 1500kr... ;-)

Vilka däck tar däckhandlaren 5000 kr st för som du köper för 1500 kr online?

Link to comment
Share on other sites

Då har ni ju stora problem på din ort utan konkurrens. Däckonlines priser på 275/45/18 är 1323 kr - 2908 kr. Min handlare jag köper däck hos ser det ut så här

på 275/45/18 från 1466 kr till 2757 kr Monterat och klart och man brukar alltid kunna pruta ett par hundringar per däck också.

http://www.xn--citydck-9wa.se/?page_id=3591

Link to comment
Share on other sites

Någon som provat

Fulda SportControl

245/45 R17 99W XL med fälg skyddslist (MFS)

Fulda - Asiatisk producent

Fick betyget C,C och 68 dB i buller. Pris 1685kr på däckonline

Vill gärna ha ett mycket tyst däck och gärna ett som inte spricker sönder med åren.

Mina nuvarande däck Nittor är från 2003 utan torrsprickor men har börjat bullra mycket med åldern. För övrigt fungerar dom utmärkt. (Kör man inte så många mil per år blir det många år på dom innan byte)

Funderat på Nittor igen men varit mycket dyra i Sverige dom få jag hittat som säljer dom här. Vet inte vad USA frakten skulle landa på heller på så stora saker.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...