Apdos March 1, 2015 Report March 1, 2015 Jag de senaste veckorna knåpat ihop ett nytt vardagsrumsbord. Lite skit under naglarna och ryggont senare känner jag mig nöjd med resultatet Reaktionerna från den allmänna inte-bilnörd-skaran har väl varit lite blandade, men jag tänker att man måste vara minst lite bilintresserad för att uppskatta denna "metallklump" till soffbord!Motorn är en Ford 260 Smallblock från 1964, blästrad och klarlackad.Har även sett folk som byggt vinställ av motorblock. Finns massvis med balla bilder på google Någon som har gjort något liknande? Citera
Apdos March 1, 2015 Author Report March 1, 2015 Haha, ja Claes, du får nog närmast räknas som partisk Vad hade motorn suttit i förresten? Var det en Falcon eller Galaxie? Citera
fast66 March 2, 2015 Report March 2, 2015 motorn har suttit i en 64 Fairlane. 260 fanns ju bara 1962-64. 260 var tillgänglig i Falcon 63/64 Futura och Sprint, 62-64 Fairlane, 63 Galaxie (kanske 62..) och 64½ Mustang //C Citera
Apdos March 2, 2015 Author Report March 2, 2015 Tack för korrigeringen, Claes Corvette, har glidpluttar under. Men längre sträckor, i delar Citera
Recommended Posts