TheBullitt March 9, 2015 Report March 9, 2015 Hejsan. Tittade nyligen under huven på min mach 1:a och behållaren till styrservooljan var snusstorr, har någon nåt bra tips på olja man kan använda, det är som sagt en vanlig 302 men vilken olja rekommenderar ni för en sådan motor?? Citera
NackaBosse March 10, 2015 Report March 10, 2015 Ser att du har en äldre musse. Då är det denna du skall ha. Behöver inte vara just Gulf, men med motsvarande beteckning, alltså "Type F"http://www.skruvat.se/Gulf-ATF-Type-F-P288751.aspx Citera
CMC-49 March 10, 2015 Report March 10, 2015 Biltemas funkar hur bra som helst [emoji106]Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rudhan March 10, 2015 Report March 10, 2015 Bara för att förtydliga, det är helt ok att använda samma olja som i automatlådan, det vill säga ATF/F, i styrservon. Men vad jag förstår är det inget krav med ATF/F-olja, det går bra med vilken ATF-olja som helst. Eller hur är det? Citera
NackaBosse March 11, 2015 Report March 11, 2015 Jag kör med ATF/F i växellådan (C4), styrservon och cabmotorn. Passar till alla tre. Enklast så. Nyare växellådor använder Dextron III, som är tunnare, men kan få en gammal C4 att slira och läcka med tiden vad jag hört. Citera
TheBullitt March 13, 2015 Author Report March 13, 2015 Så nu har jag skaffat olja, ska jag fylla på när motorn är kall eller varm?? Citera
NackaBosse March 13, 2015 Report March 13, 2015 Motorn skall vara varm.Automatlådan: Låt bilen gå på tomgång. Gå sedan igenom alla växellägena ett par gånger. Ställ den sedan i P-läge och kolla oljenivån.Styrservon: Låt bilen gå på tomgång. Vrid ratten till ändlägena, kolla sedan oljenivån. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.