Tomas olsson April 4, 2015 Report April 4, 2015 Är det nån som kan säga vad det här är för typ av förgasare? Det står 33102 instansat på ett ställe och P36 på ett annat, tänkte ha den på en 351cl 2v som är relativt otrimmad, passar den? Citera
Per Berglund April 4, 2015 Report April 4, 2015 En vanlig Holley vac 750cfmPå tok för stor på 351C otrimmadSer riktigt sunkig ut så investera i nytt istället så slipper du en massa bekymmer Citera
Tomas olsson April 5, 2015 Author Report April 5, 2015 Tack för svaret, 750 låter stort, en typ 600 räcker väl till, har du nåt tips på fabrikat och typ, Holley/Edelbrock/Quickfuel? Vaacum/dubbelpump? Har en Holley600vac som ligger i fint skick, tyvärr så är det gängpaj på bensinanslutningen, kan man få tag i den "främre koppen" där bensinintaget är? Har för mig att jag såg ett filmklipp där du tar en tur med din bil, verkar gå som en dröm. Vad har du för drivlina? Citera
Per Berglund April 6, 2015 Report April 6, 2015 Japp en 600cfm är perfektEn vacuum styrd absolut och inte dubbelpump det är bara fel helt enkelt.Pröva din Holley om det går fixa det vet jag inte.Japp har en mycket väl avvägd drivlina för tillfället....Stommen är klassisk 351+C4+9'' men allt är specialbyggt på ett eller annat sätt så det är få originalbitar. Citera
Recommended Posts