Per Berglund March 17, 2022 Report March 17, 2022 (redigerad) 42 minuter sedan, kanske mustang said: Hmm kan bli problem då jag är 193 cm lång Glöm det jag är 185 och satt skit dåligt!! Jag byggde även om stolsunderredet så jag kom längre bak (+10cm) men var ändå lite konstig på nått sätt. Pröva först är mitt råd! Våra kroppar har ju lite olika proportioner. För långa personer är Gen 5 fantastiskt mycket bättre. Gen 4 är rätt liten faktiskt Finns färdiga förlängare att köpa Ändrade %s av %s (%s) Citera
kanske mustang March 17, 2022 Report March 17, 2022 15 minuter sedan, Per Berglund said: Glöm det jag är 185 och satt skit dåligt!! Jag byggde även om stolsunderredet så jag kom längre bak (+10cm) men var ändå lite konstig på nått sätt. Pröva först är mitt råd! Våra kroppar har ju lite olika proportioner. För långa personer är Gen 5 fantastiskt mycket bättre. Gen 4 är rätt liten faktiskt Finns färdiga förlängare att köpa Trodde aldrig det skulle vara ett problem har en 2018 och sitter som en kung Citera
Per Berglund March 18, 2022 Report March 18, 2022 9 timmar sedan, kanske mustang said: Trodde aldrig det skulle vara ett problem har en 2018 och sitter som en kung Ja tyvärr så är det och i mitt eget tycke det sämsta med generationen p.g.a min längd. Just Gen 4 som byggde vidare på den "lilla" Fox plattformen med väldigt kort hjulbas gissar jag påverkade kupen väldigt mycket (-15cm) Gen 6 som du har då är man tillbaka på samma dimension som slutet 60-talet och där sitter man som man "ska" 1 Citera
Gasser October 4, 2022 Author Report October 4, 2022 (redigerad) Plötsligt händer det… -Jag har letat i åratal efter en Eibach 29mm bakre krängningshämmare till Cobra, det har varit stört omöjligt att få tag i då Eibach slutat tillverka dem. Men till slut hittade jag dem på eBay! Ett flång nytt kit med främre och bakre krängningshämmare skeppades från England av alla ställen. Nu kom lusten att skruva tillbaka! Ändrade %s av %s (%s) Citera
Gasser October 17, 2022 Author Report October 17, 2022 I helgen blev det äntligen lite skruva... Hade köpte på mig en uppsättning nya Brembo-ok från Cadillac ATS med monteringssats från SS Engineering. Passade på att lacka om dem i rött och lade på en silvrig Cobra-text. De passade fint, men fick fila lite på det yttre belägget för att det skulle gå fritt från bultarna på mina Baer.skivor. Men jag blev helnöjd, bättre än bra! Citera
Mustangmike October 17, 2022 Report October 17, 2022 3 timmar sedan, Gasser said: I helgen blev det äntligen lite skruva... Hade köpte på mig en uppsättning nya Brembo-ok från Cadillac ATS med monteringssats från SS Engineering. Passade på att lacka om dem i rött och lade på en silvrig Cobra-text. De passade fint, men fick fila lite på det yttre belägget för att det skulle gå fritt från bultarna på mina Baer.skivor. Men jag blev helnöjd, bättre än bra! Är det såna där ABS hjul som ska passa väldigt många bultmönster med olika excentriska inlägg? Har hört att det inte ska bli så starkt och inte rekommenderas för banåka, men ingen fakta i kring det. Har du kollat upp dom, kan bli tuffa påfrestningar på curbs och liknande och man vill inte ha fälgbrott. Citera
Gasser October 17, 2022 Author Report October 17, 2022 5 timmar sedan, Mustangmike said: Är det såna där ABS hjul som ska passa väldigt många bultmönster med olika excentriska inlägg? Har hört att det inte ska bli så starkt och inte rekommenderas för banåka, men ingen fakta i kring det. Har du kollat upp dom, kan bli tuffa påfrestningar på curbs och liknande och man vill inte ha fälgbrott. Ingen fara detta är glidarhjulen, det ska bli 15" med fläskdäck bak.. Citera
Gasser January 25, 2023 Author Report January 25, 2023 Det blev byte till en uppgraderad pump med bättre flöde till Chargecoolern/ intercoolern. Citera
Gasser January 26, 2023 Author Report January 26, 2023 (redigerad) Det blev en AFCO GT500 chargecooler med dubbla Spal-fläktar som omväxling.. Sitter klockrent i fronten! Fästet från MAF Racing gjorde att det blev helt bolt-on. Den är mekaniskt monterad, återstår att dra kabel till kupén och hitta lämplig plats för brytare till fläktar och en separat brytare till IC-pumpen utan att borra hål i inredningen... Ändrade %s av %s (%s) Citera
Gasser January 30, 2023 Author Report January 30, 2023 Jag hittade en smidig luftningsskruv till cross-overn, betydligt mer lättanvänd än originalet som man svär över varje gång man ska lossa... Citera
Gasser January 30, 2023 Author Report January 30, 2023 Började lite lätt med att byta den främre krängningshämmaren, det gick smidigt. Den nya var betydligt fetare än originalet. Snart får jag börja med bakvagnen, några sidoprojekt innan. Typ skilsmässa och husförsäljning. Hoppas på att kunna behålla bilen åtminstone som terapi.. Någon som behöver poly-bussningar till original krängningshämmare? Finns här för billig slant.. Citera
Gasser May 15, 2023 Author Report May 15, 2023 När andra tar ut bilarna och kör så börjar jag att skruva... Tänkte uppgradera bakvagnen ett par snäpp med nyrenoverad bakaxelklump från Henrik Modigh med ny diff, drivaxlar från G Force Performance "Outlaw", Eibach kränghämmare, justerbara kränghämmarlänkage från Full Tilt Boogie Racing och likaså bump steer kit Toe links (vad de nu heter på svenska). Ford Racing bakaxelkåpa, sänkt bakre delrin/aluminium upphängning. Poly- och aluminiumbussningar sedan tidigare.. Nu ska bara infästningarna i karossen förstärkas, stag mellan stötdämpartornen monteras och få dit en catch-tank/behållare för bakaxelns luftning om den skulle trycka ut olja där. 1 Citera
Gasser May 30, 2023 Author Report May 30, 2023 Passade på att köra "Anti-Venom mod" på växellådan, dvs slänga dit ett par kopparbrickor för att schimsa ut spelet en aning för lägre tryck.. -Trångt var det, tur att man kunde släppa ner lådan en aning. Citera
Gasser May 30, 2023 Author Report May 30, 2023 Monterade ett stag mellan bakre stötdämpartornen, inte för att jag tror att det gör ngn större skillnad men en kul grej. Fick även dit en catch-can för bakaxelklumpen.. Citera
Gasser July 13, 2023 Author Report July 13, 2023 Äntligen fick jag tummen ur och lämnade in fronten på lackering efter jag lyckats att repa den, sura pengar men nu är det glömt... -Passade på att uppgradera även här med ett byte av frontläppen till en från Magic Drift, men självklart sparas originalet. Bilen fick sig en välbehövlig tvätt för att bli av med garagedammet innan den kördes till bilprovningen, det är alltid lika skön känsla när den går igenom besiktningen! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.