Gäst September 24, 2004 Report September 24, 2004 Lite otydlig rubrik, men vad jag undrar är om ni anser att man kan hitta en mustang, 60-tal för runt 85000kr som är dugligt fin?Det ska självklart vara en v8.Är nämligen så att jag var och kikade på en -68ht idag, och enligt annonsen var den i bruksskick, lite rost i ena bakskärmen och sådana "småsaker". Men när jag väl kom dit och såg den så blev jag bara arg för att jag kört ~12mil för att kolla på ett körbart buckligt renoveringsobjekt, spacklat lite överallt, värdelös lack, saknade delar av inredningen osv.För denna skulle han ha minst 70k kr.Och ligger bilar i det totalt värdelösa skicket på den prisnivån, så är väl en Mustang bara att glömma tyvärr.Jag har kikat på annonser, men bilder kan ljuga, även säljare, vilket jag fick erfara idag.Vad tror ni, kan man hitta en Mustang som är i OK skick, v8, ok lack osv för 85k? Bara hoppas att min fråga inte är för "dum".. Tacksam för all hjälp, och alla åsikter! Om någon undrar så är jag nyligen 20 år fyllda, och vill redan nu uppfylla en dröm Citera
jorsei September 24, 2004 Report September 24, 2004 Det är klart att du kan hitta en bil i bruksskick för dom pengarna.Det tråkiga är att en del tror att bara för att det är en mustang så är det värt hur mycket som helst.Köp inget skit för det finns hyfsade för dom pengarna.Men det gäller HT ska du ha en fastback eller cab så är det ju dyrare.Såg en igår för 95.000 eller bud kolla länken så ser du själv.http://www.usabil.nu/databas/Detalj.asp?ID=41461 Citera
mustang65 September 24, 2004 Report September 24, 2004 För dom pengarna får du ett bra renoveringsobjekt eller en bil med ett 10-tal tidigare ägare som gjort sin stil på bilen = sönder skruvad.Att köpa billigt kan vara dyrt.MVHCMC 691 Citera
ht67 cmc 1502 September 24, 2004 Report September 24, 2004 Jag tror inte alls att det är omöjligt. Har sett en hel del Mussar som verkar vara helt Ok och mer där till för ca 85-95k. Om det går så snåla inte.Men skruva lär du få göra ändå... :wink: Mitt tips är att inte ha för bråttom! (jag vet, du skulle helst haft den igår) . Men tyvärr finns det dem som passar på och säljer sitt sönderskruvade "kadaver" till opris just för att köparen så gärna vill ha en och kanske inte kan så mycket om dessa bilar. Sätt ut en köpes annons. Då är det du som ställer kraven och inte tvärs om. Bara att vänta in samtalen. Rätt vad det är så hittar du en som är Ok både i skick och pris.Been There, Done That! Lycka till! Citera
matspaul September 30, 2004 Report September 30, 2004 Inga problem skulle jag säga.Påsåendet att du skulle få ett renveringsobjekt för dom pengarna stämmer inte. Problemet är att om du tittar på annonser med mustanger så tar säljarna i så de spricker, notera att samma bilar är till salu i evigheter, de får helt enkelt inte bilarna sålda för dessa pengar. Kontakta mig så skakar jag fram drivor med rostfria v8/aut orginalmustanger för de pengarna som du vill spendera.Mats 070-557 98 98CMC 1368 Citera
AndersAmby September 30, 2004 Report September 30, 2004 Priset beror en hel del på vilken tid på året du köper bilen. Det är ganska bra tid att köpa en nu.. Efter sommaren Citera
Recommended Posts