Jump to content

Featured Replies

comment_144703

Kvalitetsproblem..?

Som info så köpte jag en sådan spole i förra veckan - efter 2 mil stannade bilen o det var den nya spolen som slutat fungera. Spolen var på 1,5 ohm o jag matade den med 12 volt via relä precis som leverantören sa.

Som tur va hade jag den gamla spolen med mig o när jag monterade den o åter kopplade in resistorkabeln (7 volt) så startade bilen direkt.

Har ignitor 1 monterat sedan länge

Är Pertronixspolarna bara skit eller hade jag bara otur?

Eller klarar dom inte 12 volt hela tiden - fast att den ska göra det?

comment_144885

Pertronix spolen i min 67:a Shelby slutade att funka ett par gänger vid långturer. Första gången i en rondell i Varberg när jag åkte från Stockholm på en träff. Andra gången var i Leksand. Bägge gångerna fick jag igång bilen men bytte tillbaka till original och sedan dess inga problem, knock on wood.

Mvh Bosse CMC 342

  • Author
comment_144982

Då hade du också problem med denna men samtidigt tur som fick igång bilen iallafall

Jag skickade tillbaka spolen o fick pengarna tillbaka - kör nu med originalspolen och bilen går perfekt :D

Firman sa också att de får en o annan reklamation på spolarna o dom var bl.a känsliga för stötar som kanske skett under transporten.

Frågade dom om detta med egentliga nyttan av en högeffektsspole kontra en original - han sa att "en bra originalspole räcker långt"

Det är nog så - originalprylarna är framavlade under långt tid för att just passa till o fungera i våra bilar.

Under den korta tid som högeffektsspolen fungerade så märkte jag heller absolut ingen skillnad till det bättre

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...