May 10, 20159 yr comment_144703 Kvalitetsproblem..?Som info så köpte jag en sådan spole i förra veckan - efter 2 mil stannade bilen o det var den nya spolen som slutat fungera. Spolen var på 1,5 ohm o jag matade den med 12 volt via relä precis som leverantören sa.Som tur va hade jag den gamla spolen med mig o när jag monterade den o åter kopplade in resistorkabeln (7 volt) så startade bilen direkt.Har ignitor 1 monterat sedan längeÄr Pertronixspolarna bara skit eller hade jag bara otur?Eller klarar dom inte 12 volt hela tiden - fast att den ska göra det?
May 15, 20159 yr comment_144876 Vet ej om jag tycker de är skit du har nog bara haft osis , frugans pertronixspole höll 10år innan den sa upp sig.
May 15, 20159 yr comment_144885 Pertronix spolen i min 67:a Shelby slutade att funka ett par gänger vid långturer. Första gången i en rondell i Varberg när jag åkte från Stockholm på en träff. Andra gången var i Leksand. Bägge gångerna fick jag igång bilen men bytte tillbaka till original och sedan dess inga problem, knock on wood.Mvh Bosse CMC 342
May 17, 20159 yr Author comment_144982 Då hade du också problem med denna men samtidigt tur som fick igång bilen iallafallJag skickade tillbaka spolen o fick pengarna tillbaka - kör nu med originalspolen och bilen går perfekt Firman sa också att de får en o annan reklamation på spolarna o dom var bl.a känsliga för stötar som kanske skett under transporten. Frågade dom om detta med egentliga nyttan av en högeffektsspole kontra en original - han sa att "en bra originalspole räcker långt"Det är nog så - originalprylarna är framavlade under långt tid för att just passa till o fungera i våra bilar.Under den korta tid som högeffektsspolen fungerade så märkte jag heller absolut ingen skillnad till det bättre
May 18, 20159 yr comment_145006 För mig var det tvärtom. Orginalspolen krånglade med ingnitor. Bytte till pentronix och12v och har nu funkat i 4 år.