Gäst September 26, 2004 Report September 26, 2004 Är lite nyfiken på hur ni byggt ljudet i era mussar, så visa gärna bilder och skriv vad det är för prylar ni har. Citera
Ronnie S September 27, 2004 Report September 27, 2004 I min Mustang -66 sitter det en Philips-radio från ca 1970. Jag tror själva frontplåten egentligen hör till en Blaupunkt-radio, och prylarna har troligen suttit där sedan bilen kom till Sverige 1970. Jag gissar att uteffekten är ungefär 5 watt. Den röda pilen pekar på högtalaren, som sitter i originaluttaget i instrumentpanelen, men där är fabrikatet tyvärr okänt.Värdet på hela min ljudanläggning är säkert flera hundra kronor skulle jag tro. (Jag är alltså inte alls någon ljudslav, men kunde inte motstå tillfället att skämta till det lite. Hoppas ingen tar illa upp.) Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 27, 2004 Report September 27, 2004 Hej.Jag är slav under ljudet från V8 alltså rutan nereoch kromad armbåge. Har visserligen stereo med 100w slutsteg högtalarebak och i dörrar och visst lysnar man ibland menV8 ljudet från Mustangen ger mer känsla. Inget illa menat med detta heller, detta ärvad jag tycker. :wink: Citera
Gäst September 27, 2004 Report September 27, 2004 Haha, ingen som tar illa upp här inte! Visst håller jag med er om att det är jävligt härligt med v8an, men på långresor kan det vara härligt att varva med lite musik Citera
Stefan cmc 1169 September 28, 2004 Report September 28, 2004 Sitter en am radio i, får in 3 tyska kanaler så än så länge lyssnar jag bara på V8:an. Högtalare i instrumentpanelen, har jag cabben nere hör jag ingenting. Får väl bida min tid vad gäller ljudet vill hellre ha en frisk förgasare och kolla upp bilen i övrigt. Citera
Johan Olofsson September 28, 2004 Report September 28, 2004 har väl nå diskant högtalare på instrumentbrädan och 2 högtalare i dörrarna och 2st högtalare bak i hatthyllan, måste dock ha volymen på högsta för att höra nånting Citera
Kryptonit September 28, 2004 Report September 28, 2004 Stereointresserade mustangägare verkar det inte vara så gott om. :wink:Jag håller med att V8-ljud är trevligt, fast ibland vill man kunna ha lite musik på också...I min sitter det lite stereorester (gamla 6x9" bak, 6,5" i dörrarna och två stora diskanter på intrumentpanelen)Håller på att byta ut det mot de gamla sakerna jag har liggandes. Förhoppningsvis kommer det skruvas in till nästa säsong. De gamla sakerna är ett 3-vägs infinity framsystem, en låda med en 10" mds-monster samt ett gäng cousic-steg + diverse lull-lull som lågnivåförstärkare, kondensator osv. Citera
Micke B September 28, 2004 Report September 28, 2004 Kan lägga upp lite bilder när jag fått i mina grejer :wink: Har som sagt lite att stå i ,med ner slippning och lack innan jul Citera
Guest Anders September 28, 2004 Report September 28, 2004 tja..tänkte sätta i en bra ny stereo i vinter. Tänkte sätta den i handskfacket så man inte förstör original utseendet. Är det någon som har måtten på högtalarhålen i hatthyllan?? nån som vet några bra högtalare som passar utan att man behöver kapa upp hålen??//Anders Citera
Pernolf cmc 558 September 28, 2004 Report September 28, 2004 Jag har det som med allt, en jäkla massa saker men ingen tid över...Stereogrejjer har jag allt för att bygga bra ljud i mustangen, men sakerna ligger i ett köksskåp.. där har dom legat sen i våras..Har iaf ett framsystem 6½", från Rockford.Ett 4 kanaligt slutsteg från GAS2 GAS 12"Och mattor+isolering+kablar osv...Allt skulle in i mustangen, men har en gård som tagit all tid i sommar..Och nu hade jag tänkt sälja bilen eftersom jag har ganska tajt med plats. men jag får se hur det blir med det.. Citera
Recommended Posts