Jump to content

Recommended Posts

Är lite nyfiken på hur ni byggt ljudet i era mussar, så visa gärna bilder och skriv vad det är för prylar ni har. :)

I min Mustang -66 sitter det en Philips-radio från ca 1970. Jag tror själva frontplåten egentligen hör till en Blaupunkt-radio, och prylarna har troligen suttit där sedan bilen kom till Sverige 1970. Jag gissar att uteffekten är ungefär 5 watt.

Den röda pilen pekar på högtalaren, som sitter i originaluttaget i instrumentpanelen, men där är fabrikatet tyvärr okänt.

Värdet på hela min ljudanläggning är säkert flera hundra kronor skulle jag tro.

(Jag är alltså inte alls någon ljudslav, men kunde inte motstå tillfället att skämta till det lite. Hoppas ingen tar illa upp.)

Haha, ingen som tar illa upp här inte! :D

Visst håller jag med er om att det är jävligt härligt med v8an, men på långresor kan det vara härligt att varva med lite musik ;)

Sitter en am radio i, får in 3 tyska kanaler så än så länge lyssnar jag bara på V8:an. Högtalare i instrumentpanelen, har jag cabben nere hör jag ingenting. Får väl bida min tid vad gäller ljudet vill hellre ha en frisk förgasare och kolla upp bilen i övrigt.

Stereointresserade mustangägare verkar det inte vara så gott om. :wink:

Jag håller med att V8-ljud är trevligt, fast ibland vill man kunna ha lite musik på också...

I min sitter det lite stereorester (gamla 6x9" bak, 6,5" i dörrarna och två stora diskanter på intrumentpanelen)

Håller på att byta ut det mot de gamla sakerna jag har liggandes. Förhoppningsvis kommer det skruvas in till nästa säsong. De gamla sakerna är ett 3-vägs infinity framsystem, en låda med en 10" mds-monster samt ett gäng cousic-steg + diverse lull-lull som lågnivåförstärkare, kondensator osv.

Guest Anders

tja..tänkte sätta i en bra ny stereo i vinter. Tänkte sätta den i handskfacket så man inte förstör original utseendet. Är det någon som har måtten på högtalarhålen i hatthyllan?? nån som vet några bra högtalare som passar utan att man behöver kapa upp hålen??

//Anders

Jag har det som med allt, en jäkla massa saker men ingen tid över...

Stereogrejjer har jag allt för att bygga bra ljud i mustangen, men sakerna ligger i ett köksskåp..

:oops:

där har dom legat sen i våras..

Har iaf ett framsystem 6½", från Rockford.

Ett 4 kanaligt slutsteg från GAS

2 GAS 12"

Och mattor+isolering+kablar osv...

Allt skulle in i mustangen, men har en gård som tagit all tid i sommar..

Och nu hade jag tänkt sälja bilen eftersom jag har ganska tajt med plats. men jag får se hur det blir med det..