May 13, 201510 yr comment_144810 Ja behövs det, ingen verkar kunna svara på detta, behövs det nån annan adapter för gaswiren ? Motor 351c Mach 1 1973Mvh REdelbrock Throttle Cable Brackets 8036 är förmodligen det som behövs
May 14, 201510 yr comment_144819 Du kan nog använda det universal kittet som "råmaterial" för gasvajerUniversal brukar betyda att det inte passar alls....Bara fram med svetsen och slipmaskinen! Denna tror jag passar bättre för just gasvajernhttp://www.summitracing.com/int/parts/aed-6701bk/overview/Adapter till kickdown är detta som du monterar på förgasarehttp://www.summitracing.com/int/parts/edl-1483/overview/Har du kickdown rör så är det inte säkert det heller passar ändå och måste modifieras! Jag har bytt ut staget mot en kickdown vajer istället från Lokar och då behövs inte 1483 adapternLokar kickdown vajer monteras direkt på förgasaren utan adapter Ändrade %s av %s (%s)
May 14, 201510 yr comment_144821 Jag använde adaptern till kickdown, som länken ovan visar. Då den "bygger ut" förgasaren åt det håll där gaswiren går fordrades en modifiering för att få den att passa. se bild nedan. Svart pil=kickdownstaget, grön och röd pil=modifiering för gaswiren.
May 14, 201510 yr Author comment_144830 Tackar för hjälpen Grabbar Vi får se på Lördag när det skall monteras, tur att man får hjälp av en Hotrodbyggare
May 17, 201510 yr Author comment_144951 Följande är installerat:Performer InsugCFM 600MSD Kablar Flame Thrower TändspoleIgnitor brytarlöst tändsystemMotorn går fint på tomgång men är orkeslöss när man gasar på. Ingen bränsleledning är klämd, kan det vara för små munstycken ? Nålar ?Eller rent utav att bränslepumpen inte orkar mata fuggen ?Skall inte fuggen vara bestyckad original så att det funkar med last ?Har nån liknande setup, vilka munstycken o nålar kör ni ?Alla vakumslangar är kollade, tändningen skall den ställas med vakum på fördelaren eller av ? den var jäkligt svår att se, märkena alltså.Med vänlig hälsning R
May 17, 201510 yr comment_144959 Rör inte bestyckningen den är säkert bra och den inverkar inte så mycket som man kan tro.Det kan du labba med senare.Koppla bort vakuum slang från fördelaren!Är motorn trimmad kan du börja med en förtändning på ca 15 grader.Försök hålla ner varvtalet till ca 8-900rpmNär du kopplar in vakuum slangen får du garanterat justera ner varvet lite.Bränslepump räcker till men nytt filter bör du montera.Bränsle trycket ska ligga på 6psi....inte mer för det klarar inte förgasaren.Har du en Clevland så har de tyvärr karaktär att vara slö i lågvarvsregister.
May 17, 201510 yr comment_144960 Föresten nu när du kör brytarlöst kan du öka gapet på tändstiften så får bränsle blandningen en extra knuff!!Öka med ca 2 tiondelar....typ 1.1mm
May 17, 201510 yr Author comment_144963 Det är en stock 351 2v, otrimmad.Fick i alla fall fram skalan efter lite om och menLäste nånstans att det skulle vara 6 grader, såg i en annan video att det kunde vara uppåt 30 grader..Kan tändningen ha så stor inverkan att den blir helt orkeslöss om den står fel ? Det Smäller till rejält vid gaspådrag under last. Men inget när man bara varvar stillastående.
May 17, 201510 yr comment_144966 Jaha en 2V otrimmat då ska du inte förvänta dig någon större acceleration!Tyvärr trött motor. Förtändning ska vara minst 6grader på tomgången. (Utan vakuum!! )Öka gärna så mycket det går tills motorn börjar spika.Tändningen har STOR inverkan på orkeslösheten.....Ju mera tändning du kan lägga på desto större smäll blir det.Explosionen får mer tid på sig bygga upp ett tryck i kammaren = mera effekt30grader är den totala tändningen som fördelaren vill ge när motorn ökar till fullt varv.Fullt normalt och oftast är det meraMin motor vill ha 38 grader totalt men är ju trimmad Att den spottar och skjuter under last kan bero på tändningen eller att den får för lite eller för mycket bränsleAccelrator pumpen på förgasaren styr en del av detta.Pröva justera pumpen vilket är lätt...Pröva både mera och sedan mindre Föresten har du koll på pekaren till skalan så du läser rätt? Vissa pekare är lätt läsa fel Ändrade %s av %s (%s)
May 17, 201510 yr Author comment_144967 Jaha en 2V otrimmat då ska du inte förvänta dig någon större acceleration!Tyvärr trött motor. Näe sant, men den borde gå bättre en tidigare i alla fall.. då kunde man snacka trött.. fast ändå bra vridTack för tipsen Med vänlig hälsning R
May 17, 201510 yr comment_144968 Betänk att din motor kan ha andra problem!Kamaxeln kan ju vara slut.Kamkedjan uttänjdKolvringar slut och bygger inget tryck....Har du gjort komp test?Topparna kanske läcker kompression!Finns mycket som kan gå fel
May 17, 201510 yr Author comment_144970 Näe inget sånt har vi gjort tyvärr, hoppas det löser sig med nya inställningar
May 19, 201510 yr Author comment_145011 Lite updates hur det går..inte så bra Vi satte om timingen igår kväll igen och den går fint på tomgång, nu provade vi att höja snäppet till accpumpen ett steg. Nu plötsligt gick bilen att köra men kändes ändå inte hundra(det smällde iallfall inte). Kan det vara soppa pumpen som inte levererar tillräckligt tryck ? Kollade i bensinfiltret som var halvfullt, man ser knappt att det trycker in nån soppa där.. men det kanske ska vara så. Vi blåste rent hela fuggen så att inget har fastnat där och satt igen nått. När bilen stått en stund var den svår att få igång, kändes nästan sur ..Får leta vidare
May 19, 201510 yr comment_145016 Gammal bil kräver massage här och där!! Pumpen kan mycket väl vara dags att slänga....Inga pengar bara köp ny ersättning och behövs inget annat än original.Tänk på hela bränslesystemet också! Kan ju vara massa gegga i rören så ta loss slangen vid tanken och blås med tryckluft från pumpen.OBS! Blås inte in luft in i tanken!Pickupen inuti tanken har ett nätfilter som du skjuter sönder isåfall.
May 19, 201510 yr Author comment_145018 Gammal bil kräver massage här och där!! Pumpen kan mycket väl vara dags att slänga....Inga pengar bara köp ny ersättning och behövs inget annat än original.Tänk på hela bränslesystemet också! Kan ju vara massa gegga i rören så ta loss slangen vid tanken och blås med tryckluft från pumpen.OBS! Blås inte in luft in i tanken!Pickupen inuti tanken har ett nätfilter som du skjuter sönder isåfall.Tackar, den gamla bilen ska få lite massage till helgen tror jag
May 20, 201510 yr Author comment_145063 Tror jag kan ha hittat boven i dramat. Fick ett tips från USA, att matningen fram till tändspolen förmodligen bara är 6 alt 9 volt... mätte upp den och det stämmer det är 9 volt precis. Tydligen sitter det nått motstånd på ledningen precis vid torpedväggen, man får helt dra ny ledning och låta den gamla sitta kvar så att spolen får 12 volt. Detta står i Petronix instruktion men misstolkas tydligen, Spolen levrerar förmodligen inte gnibban som behövs vid belastning. Ja vi får se på fredag
May 20, 201510 yr Author comment_145065 Klassiker att detta händer.Som vanligt, läs instruktionen först.Hade bara slötitittat på deras instruktionsvideo så där får jag skylla mig själv
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.