Jump to content

Anslutning vakuumslang bromsförstärkare


Recommended Posts

Hej!

Har monterat skivbromsar och bromsförstärkare, och det enda som återstår är att koppla in vakuumet till bromsförstärkaren. Förmodar att man kan ansluta på samma ställe som för automatlådan, alltså baktill på insuget? Hur är bäst - finns det någon nippel med två utgångar som man kan sätta istället för den som sitter där? Eller kan man kapa slangen till automatlådan och sätta en T-koppling? Såg ett exempel på det på nätet, men det var inte någon bra lösning om jag förstod saken rätt. Problemet är väl i så fall också att det är olika diameter på slangarna till bromsförstärkaren och automatlådan.

Tacksam för tips och råd!

Link to comment
Share on other sites

Var ute och kollade hur min är kopplad. Slangarna från "Brake Boostern" och växellådan är kopplade via en grenkoppling med flera urtag monterad på torpedväggen, sen med en slang vidare till vacuumet på insuget. Sen fanns det ytterligare en slang kopplad till grenkopplingen, som går till en mystisk burk i höger främre hjulhus vad det nu kan vara.:confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Var ute och kollade hur min är kopplad. Slangarna från "Brake Boostern" och växellådan är kopplade via en grenkoppling med flera urtag monterad på torpedväggen, sen med en slang vidare till vacuumet på insuget. Sen fanns det ytterligare en slang kopplad till grenkopplingen, som går till en mystisk burk i höger främre hjulhus vad det nu kan vara.:confused:

Den är till Ac´n

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...