Freggie June 15, 2015 Report June 15, 2015 Har nu varit ägare av min GT -05 i två veckor och är redan sugen på att fixa några saker på den. Först så vill jag gärna ha på en chin spoiler på den och tycker att den som sitter på shelby'n är väldigt läcker. Men har aldrig sett en GT-front med den. Är det någon som har som kan visa en bild på den? Gillar också att man kan åka över farthinder eftersom den inte gör fronten särskilt mycket lägre jämfört med andra läppar.Sen är jag sugen på att installera short shifter då jag tycker att den känns lite osportig just nu. (Kan vara jag som är dålig på att växla )Har iallafall sett lite på ebay och där kan man få hem dessa för rimliga pengar. Har ni några rekommendationer?http://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-Ford-Racing-2005-2009-Mustang-Gt-Short-Throw-Shifter-M7210MGT-/261583289728?fits=Model%3AMustang&hash=item3ce7943d80&vxp=mtrhttp://www.ebay.com/itm/2005-2014-Mustang-Steeda-T56-T-56-Magnum-XL-6-Speed-Tri-Ax-Short-Throw-Shifter-/371251044229?fits=Model%3AMustang&hash=item5670495f85&vxp=mtrhttp://www.ebay.com/itm/Hurst-2005-2010-Mustang-GT-Comp-Plus-5-Speed-Manual-Short-Throw-Shifter-Bolt-In-/271652614866?hash=item3f3fc1f2d2&vxp=mtrSen ska det på andra ljuddämpare så fort jag besiktigat den nu i Juli. Dock inte bestämt vad det blir än!Hur ser ni för övrigt på att modifiera Mustanger?Dåligt, bra? Hur brukar prisbilden vara på en Mustang med extra utrustning (exteriört). Citera
Tobbe1977 June 19, 2015 Report June 19, 2015 Många vill ju inte köpa en mustang för att dem tror att den är sönder trimmad. Många byter kompressor, spjällhus, headers m.m. Jag personligen tycker att den måste sänkas då den är riktigt hög original. När det gäller dämparna är det nästan också ett måste att byta, jag satsade pengarna på ett FR500s och nu är där ett riktigt härligt ljud. :-)Jag har nyligen satt i ett öppet luftfilter och även köpt en SCT X4. Ärligt talat kan jag säga att de extra pållarna filtret och boxen ger är inte värt pengarna. Visst ger det ett något härligare ljud och du kan använda boxen till så mycket annat.Det som jag är sugen på är att byta ut original 18" mot ett par 20". Väghållningen är ju inte den bästa med ett par 18", o andra sidan får man kanske skaffa ett njurbälte när man kör över en vägbula med 20". :-)Jag hade inte varit rädd för att köpa en modifierad mustang såvida den inte är rent för trimmad. Däremot får du ju aldrig tillbaka pengarna för grejerna du väl köpt och lagt i din bil. Finns ju alltid olika personer som vill ha en så clean mustang som möjligt medan andra stylar sönder dem så att dem ser för jävliga ut.Man kan konstatera att där finns verkligen mycket roligt med våra bilar och att det kostar därefter. :-) Citera
Wallentin June 20, 2015 Report June 20, 2015 Spoilern som sitter på shelbyn passar inte på en GT-front. Men det finns en massa trevliga alternativ till gt-fronten Köpte en cervini cv2 spoiler till min för ngt år sedan. Tycker den är rätt lagom. Men allt är ju en smaksak.Jag kör med hurst-shortshift i min bil, korta och goa lägen Så den tycker jag du ska satsa på. Originalet är lite sladdrigt tycker jag Jag tycker det är kul att göra bilen personlig, man bygger ju den åt sig själv. Men sen får man ju klart inte igen pengarna sen. Men så är det med alla bilar man lägger pengar på Citera
Milner June 20, 2015 Report June 20, 2015 Jag har en sån här som jag har tänkt sälja: http://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-Ford...943d80&vxp=mtr Köpt ny av Grufman och använd några månader förra året. Citera
Freggie June 21, 2015 Author Report June 21, 2015 Många vill ju inte köpa en mustang för att dem tror att den är sönder trimmad. Många byter kompressor, spjällhus, headers m.m. Jag personligen tycker att den måste sänkas då den är riktigt hög original. När det gäller dämparna är det nästan också ett måste att byta, jag satsade pengarna på ett FR500s och nu är där ett riktigt härligt ljud. :-)Jag har nyligen satt i ett öppet luftfilter och även köpt en SCT X4. Ärligt talat kan jag säga att de extra pållarna filtret och boxen ger är inte värt pengarna. Visst ger det ett något härligare ljud och du kan använda boxen till så mycket annat.Det som jag är sugen på är att byta ut original 18" mot ett par 20". Väghållningen är ju inte den bästa med ett par 18", o andra sidan får man kanske skaffa ett njurbälte när man kör över en vägbula med 20". :-)Jag hade inte varit rädd för att köpa en modifierad mustang såvida den inte är rent för trimmad. Däremot får du ju aldrig tillbaka pengarna för grejerna du väl köpt och lagt i din bil. Finns ju alltid olika personer som vill ha en så clean mustang som möjligt medan andra stylar sönder dem så att dem ser för jävliga ut.Man kan konstatera att där finns verkligen mycket roligt med våra bilar och att det kostar därefter. :-)Tack för svaret Tobbe1977!Bilen är redan sänkt, har 20" fälgar och öppet luftfilter med predatorbox. Så nu är det bara dämpare, shirtshift och spoiler kvar (for now ).Hittade denna spoiler som ser ut som en shelbyläpp och vad jag kan läsa mig till så ska den passa till GT.http://www.latemodelrestoration.com/item/CER-4339FTB/2005-09-Mustang-Gt-Type-3-Front-Chin-Spoiler-With-Black-TextMilner, varför ska du sälja shifter redan? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.