RobbeStockholm July 3, 2015 Report July 3, 2015 HejHar noterat ett klonkande ljud när man kör över ojämnheter i vänster fram. Allt ser ut att sitta under, nästan så det kommer från fram skärmenm, dörren. Nån som har nått tips vad man ska titta efter ?Mvh R Citera
RobbeStockholm July 3, 2015 Author Report July 3, 2015 Det är skivbromsar fram, orginal vet jag dock inte. Har luftat dem och de såg relativt småt ut. Det kan nog vara enkolvs.. Citera
NackaBosse July 3, 2015 Report July 3, 2015 OK, kör i ett gupp där du vet att det brukar klonka. Tryck samtidigt lätt på bromsen så klossarna spänner lite mot skivan. Klonkar det inte då är det sannolikt gummitutorna på styrbultarna i oket som är borta efter 40 år. Hade samma problem på min och det var jättesvårt att lokalisera. Citera
RobbeStockholm July 3, 2015 Author Report July 3, 2015 OK, kör i ett gupp där du vet att det brukar klonka. Tryck samtidigt lätt på bromsen så klossarna spänner lite mot skivan. Klonkar det inte då är det sannolikt gummitutorna på styrbultarna i oket som är borta efter 40 år. Hade samma problem på min och det var jättesvårt att lokalisera.[ATTACH=CONFIG]35264[/ATTACH]Tackat ska testa detMvh R Citera
RobbeStockholm July 4, 2015 Author Report July 4, 2015 Har inte hunnit ut, det vart poolen och MC idag. Funderade på om det eventuellt kunde vara en bit av fjädern. Typ att den är av så den skramlar till. Återkommer efter test.Med vänlig hälsning R Citera
RobbeStockholm July 8, 2015 Author Report July 8, 2015 Hittade felet bägge fästena till avagssystemet hade gått av bak,så det klonkade mott diffklumpen Med vänlig hälsning R Citera
Recommended Posts