pools July 4, 2015 Report July 4, 2015 Hej!Frågar för en Mussekompis räkning. Finns det olika fjädrar till huvgångjärnen tillen huv med Ramjet? Dom fjädrar han köpt orkar inte hålla huven öppen. Han harfått veta att fjäderprofilen inte ska vara rund utan platt. Verkar konstigt tycker jag.Har kollat lite runt hos några leverantörer men inte hittat nåt. Bilen är en 71:a.Kan någon hjälpa till?Mvh.P-O Citera
THOMAS July 4, 2015 Report July 4, 2015 Antar att du menar " Ram Air Hood "http://429mustangcougarinfo.50megs.com/mustang_exterior.htm Citera
pools July 5, 2015 Author Report July 5, 2015 Naturligt vis menade jag det! Tack för svaret och länken. Skickar det vidare till Andreas.Har du nån aning om var man kan hitta dessa fjädrar? Jag har bara kollat med NPD, domhar dom inte.Mvh.P-O Citera
THOMAS July 5, 2015 Report July 5, 2015 Finns ej som repro, ett trick för att få huven att stanna öppen med std fjädrar är att svetsa ihop ett ½ varv (på under sidan) för att få lite mer spänst i fjädern.// Thomas Citera
pesi July 6, 2015 Report July 6, 2015 Hej P-O.Rätt fjäder finns på mustangsunlimited.com HOOD HINGE SPRING 71/73 MUSTANG & COUGARHood Hinge Spring for 1971-1973 Mustang including Ram Air.Are you having trouble keeping your hood open? You probably need new hinge springs. This factory style spring attaches to the hood hinge and applies tension to keep the the hood raised when fully opened. Sold individually, use 2 per carItemnumber BA4801 Citera
pools July 6, 2015 Author Report July 6, 2015 Hej P-O.Rätt fjäder finns på mustangsunlimited.com HOOD HINGE SPRING 71/73 MUSTANG & COUGARHood Hinge Spring for 1971-1973 Mustang including Ram Air.Are you having trouble keeping your hood open? You probably need new hinge springs. This factory style spring attaches to the hood hinge and applies tension to keep the the hood raised when fully opened. Sold individually, use 2 per carItemnumber BA4801Hej pesi!Dom fjädrarna verkar inte ha den rätta profilen som ska vara platt och inte rund. Men jag skickardet vidare till Andreas, få se vad han tycker.Tack för svaret!Mvh.P-O Citera
Recommended Posts