Jump to content

Fjädrar till huven?


pools

Recommended Posts

Hej!

Frågar för en Mussekompis räkning. Finns det olika fjädrar till huvgångjärnen till

en huv med Ramjet? Dom fjädrar han köpt orkar inte hålla huven öppen. Han har

fått veta att fjäderprofilen inte ska vara rund utan platt. Verkar konstigt tycker jag.

Har kollat lite runt hos några leverantörer men inte hittat nåt. Bilen är en 71:a.

Kan någon hjälpa till?

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

:oops: Naturligt vis menade jag det!:oops: Tack för svaret och länken. Skickar det vidare till Andreas.

Har du nån aning om var man kan hitta dessa fjädrar? Jag har bara kollat med NPD, dom

har dom inte.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Finns ej som repro, ett trick för att få huven att stanna öppen med std fjädrar är att svetsa ihop ett ½ varv (på under sidan) för att få lite mer spänst i fjädern.

// Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej P-O.

Rätt fjäder finns på mustangsunlimited.com

HOOD HINGE SPRING 71/73 MUSTANG & COUGAR

Hood Hinge Spring for 1971-1973 Mustang including Ram Air.

Are you having trouble keeping your hood open? You probably need new hinge springs. This factory style spring attaches to the hood hinge and applies tension to keep the the hood raised when fully opened. Sold individually, use 2 per car

Itemnumber BA4801

Link to comment
Share on other sites

Hej P-O.

Rätt fjäder finns på mustangsunlimited.com

HOOD HINGE SPRING 71/73 MUSTANG & COUGAR

Hood Hinge Spring for 1971-1973 Mustang including Ram Air.

Are you having trouble keeping your hood open? You probably need new hinge springs. This factory style spring attaches to the hood hinge and applies tension to keep the the hood raised when fully opened. Sold individually, use 2 per car

Itemnumber BA4801

Hej pesi!

Dom fjädrarna verkar inte ha den rätta profilen som ska vara platt och inte rund. Men jag skickar

det vidare till Andreas, få se vad han tycker.

Tack för svaret!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...