Jump to content

Framvagn Mustang 66


Mackan108

Recommended Posts

Hejsan,

Ny här och söker lite svar.

Har dragit på mig ett projekt =) en Ford Mustang 66:A

Dok saknas framvagnen till denna, Vart kan jag få tag på en framvagn på lättaste sätt? ALLT saknas verkligen ;)

Jag har hört att folk rekommenderar att sätta in mustang ll framvagn?! men som jag förstår det är det med en viss modifikation?

Tacksam för svar.

Mvh Marcus

Link to comment
Share on other sites

Vill du uppgradera till modern standard är det här du skall börja:

https://cachassisworks.com/

Tack, nu ska jag bara få fram vad jag behöver ;) klart man vill ha morden standard, om inte kanske lite bättre än standard?

jag vill ju köra med skivor både fram och bak, så det blir till att söka lite! om inte någon här vet direkt vad som passar?

är jag ute i det blå eller fungerar detta! http://www.cachassisworks.com/c-768-mustang-64-73.aspx

Link to comment
Share on other sites

Den här satsen för framhjulen verkar vara den mest kompletta på marknaden.

Och för bakjulen:

Själv är jag lite skeptisk till skivbromsar bak om man inte skall köra bana. Får de inte ordentlig motion med riktigt hårda inbromsningar har de en tendens att kärva fast. Det är min åsikt.

Link to comment
Share on other sites

Den här satsen för framhjulen verkar vara den mest kompletta på marknaden.

Och för bakjulen:

Själv är jag lite skeptisk till skivbromsar bak om man inte skall köra bana. Får de inte ordentlig motion med riktigt hårda inbromsningar har de en tendens att kärva fast. Det är min åsikt.

Tack, ska kolla på det. måste dok beställa komplett framvagn först sen utgå från det vad som ska sitta runt om i broms väg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...