Jump to content

Vilka har beställt en ny Mustang?


Foose

Vad blev det för bil?  

49 members have voted

  1. 1. Vad blev det för bil?

    • EB Fastback
    • EB Convertible
      0
    • GT Fastback
    • GT Convertible


Recommended Posts

Hej, hur många har beställt en ny bil och vad blev det för något?

Jag beställde en Magnetic GT cab 26/6, hoppas få den till våren men har inte hört något om den, borde väl tillverkas under hösten.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
dom lär ha strax under 190 kontrakt idags läget

I Vänersborg då antar jag? Halmstad ligger i närheten de också, upplands motor har jag ingen koll på. Många bilar blir det i alla fall, Fridolin måste slita sitt hår...

Link to comment
Share on other sites

I Vänersborg då antar jag? Halmstad ligger i närheten de också, upplands motor har jag ingen koll på. Många bilar blir det i alla fall, Fridolin måste slita sitt hår...

Runt 270 beställda/sålda M6G I Sverige i år hörde jag av en Ford säljare i förra veckan. Alla dessa levereras säkert inte i år. Fick även höra att Sverige endast tilldelas 117 st nästa år. Det är en strykande åtgång varför Ford delar ut kvoter per land.

Link to comment
Share on other sites

Beställde en Fastback GT, färg DIB den 8/7. Leverans sker på fredag :D

Din bil är ju tillverkad innan du beställde den, Någon på Upplands motor måste ha tänkt till och beställt den i april- maj bara för att ha hemma eller så är det någon som backat ur, hur man nu kan göra det, det borde ju gå att göra 50" bara på att sälja kontraktet på en bil som står hemma.

Link to comment
Share on other sites

Din bil är ju tillverkad innan du beställde den, Någon på Upplands motor måste ha tänkt till och beställt den i april- maj bara för att ha hemma eller så är det någon som backat ur, hur man nu kan göra det, det borde ju gå att göra 50" bara på att sälja kontraktet på en bil som står hemma.

Upplands motor kom in sist som återförsäljare av Mustangen. Dom var smarta nog att beställa hem ett gäng eccoboost och GT i olika färger utan kundkontrakt. Som tur var för min del så var det denna modell (finns andra färger som jag skulle kunna tänka mig) som jag ville ha. :D

Link to comment
Share on other sites

:thumbup:
Upplands motor kom in sist som återförsäljare av Mustangen. Dom var smarta nog att beställa hem ett gäng eccoboost och GT i olika färger utan kundkontrakt. Som tur var för min del så var det denna modell (finns andra färger som jag skulle kunna tänka mig) som jag ville ha. :D
Link to comment
Share on other sites

Hej. Vore också bra att veta vilka som beställde automat vs Manuel. Jag ska beställa min GT V8 Cab imorgon men kan inte bestämma mig för automat eller Manuel. Min kunnige kompis säger att då motorn är stark så kan man skada växeln.

Jag undrar dock 2 saker. Är kör glädjen så mycket förlorad med automat samt vilket har bättre andra hands värde. Tack.

Link to comment
Share on other sites

Jag hämtade min GT Fastback lördagen den 12/9. Valde en Race Red med automat (sambon sa att hon vägrade köra en med manuell låda). Automaten är riktigt smidig och den är otroligt rolig att köra i Sport+ läget när man växlar med rattpaddlarna!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jag vill säga grattis till era bilar i efterskott även till de som väntar på sina bilar fortfarande. Ska nån/några av er använda bilen året runt eller enbart köra på sommaren? *nyfiken*

Enbart sommaren.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill säga grattis till era bilar i efterskott även till de som väntar på sina bilar fortfarande. Ska nån/några av er använda bilen året runt eller enbart köra på sommaren? *nyfiken*

Det blir en ren sommarbil för min del också, ersätter en 45-åring som mest stod still i garaget och krävde regelbunden omvårdnad (en Dodge alltså, inte mig själv fast man kan tro det på beskrivningen...), den här Mustangen kommer att användas! :cool:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det blir en ren sommarbil för min del också, ersätter en 45-åring som mest stod still i garaget och krävde regelbunden omvårdnad (en Dodge alltså, inte mig själv fast man kan tro det på beskrivningen...), den här Mustangen kommer att användas! :cool:

Bra, kör på bara. ;)

Link to comment
Share on other sites

Anledningen till min fråga är att bilarna verkar vara rostskyddade för vår klimat innan de kommer till Sverige enligt en bilförsäljare och kan i så fall köras året runt.

Det går alldeles utmärkt att köra med dem året runt, många som köpt Fastback kommer att göra det och nere i Europa gör nog alla det, det är bara några övervintrade raggare som jag som vill ha den som sommarbil, inte för att den inte fungerar på vintern utan för att jag kommer att tröttna på den om jag ska köra 2-3000 mil per år i den. För mig kommer den gå som entusiastbil som jag kommer putsa på och köra när andan faller på.

Link to comment
Share on other sites

On ‎2015‎-‎11‎-‎17‎ ‎19‎:‎12‎:‎15, Foose said:
On ‎2015‎-‎11‎-‎14‎ ‎13‎:‎00‎:‎36, Evald said:

Hej Beställde en GT fastback automat med custom packet i färgen magnetic.

Hej igen.

Var på väg till ett jobb idag och på vägen dit så tittade jag på färgerna på de andra bilisterna som var ute...övervägande gråa bilar. Inget som har slagit mig innan, men nu när man har beställt en Grå metallic mustang, så jaha ännu en grå bil på vägarna......Inget ont mot gråa bilar. Magnetic är en snygg färg... Så jag ringde till min säljare Jonas på Bil Månsson i Halmstad och frågade honom om det gick att ändra färg. Jodå inga problem, så nu väntas en Competion Orange i stället.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...