Jump to content

Efterlysning: Letar efter min fars gammla mustang, EUU558 någon här som äger den?


Recommended Posts

Hej,

som rubriken lyder så söker jag efter min fars mustang han hade i sin ungdom.

Bilen ifråga är en Ford mustang 65;a, eller en 64 1/2;a. Hardtop. Gammla regnumret var PA 47708, nya reg numret är EUU558.

chassinummer är 5F07A-611543

Det jag vet är att när han ägde den 1971 så var bilen röd, har sett papper på att den senare har varit grön, senaste ägaren jag har på papper var Lars Karlsson i nyköping, letade efter Lars men fick snart reda på att Lars inte levde längre, fick tag på Lars son, Ronny Karlsson ifrån nyköping även han, han kunde tyvärr inte minnas att hans far köpt en mustang 1991 så nu vädjar jag efter lite hjälp ifall det är någon som vet något om detta? eller har tips på hur jag kan få reda på mer.

Jag har pratat med trasportstyrelsen och riksarkivet och detta är den information dom har säger dom.

Om det vore så att den är skrotat, borde inte det stå någon stans? Och borde inte någon ny bil ha det reg numret?

söker jag på reg numret idag står det att det inte finns någon bil registrerad med det reg numret.

Min plan är väl att kanske ta kontakt med personer längre bak i ägarregistret för att kanske få en liten bild av i vilket skick den var i.

tack på förhand.!

på bilden är det de senaste regbeviset jag har fått tag på, Lars Karlsson 1990-12-27, köpt av en Risto Tiittanen

post-9344-144839644765_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Då är den borta. finns inget fordon med regnr så ligger det o väntar på nästa fordon.

Men riksarkivet borde ha papper på vad som hänt. iallafall sista ägarbytet, skrotad lämnat landet blivit racebil....men ett skrotintyg borde funnits om det är så.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...