pools August 5, 2015 Report August 5, 2015 (redigerad) Hej!Då har jag äntligen fått tummen ur och istallerat en HEI fördelare. Men nu passar juinte luftrenaren. Den är för stor. Vilka luftrenare har ni efter HEI montering. Gasarenär en Holley 650 dubbelpumpare.Några bilder.Kan ju tillägga att motorn går fantastiskt bra. Mvh.P-O Ändrade %s av %s (%s) Citera
CMC-49 August 6, 2015 Report August 6, 2015 Skaffa en annan original och modifiera den så den passar eller en sån däringa rund kromad sak finns i olika storlekar hos hansen och de passar alla fyrportare.... Citera
NackaBosse August 6, 2015 Report August 6, 2015 Hej P-O! Nu har inte jag någon HEI-fördelare, men har du titta på dem, som man brukar kalla för "flugöga". De är relativt små, trekantiga, och ser ut som - just det - ett flugöga. Citera
Jonasm August 6, 2015 Report August 6, 2015 Hej Å du köpte den största HEI också.. Finns dom som är mindre Köp en likadan luftrenaren som jag har.Dom är utan blå ränder orginal. Kostar runt 1200 pengar Jag kör med MSD fördelare.Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
NackaBosse August 7, 2015 Report August 7, 2015 Du har ju en bigblock i din musse P-O. Tycker luftinsläppet i den föreslagna luftrenaren av Jonasm är lite för smalt och för litet. Din kräver nog mer luft. Men det är min åsikt. Citera
pesi August 8, 2015 Report August 8, 2015 En spaceplatta kanske ger dig möjlighet att få dit ditt luftfilter, samtidigt får du en kallare förgasare. Citera
Henke cmc 2171 August 9, 2015 Report August 9, 2015 Bara o köpa en mindre luftburk. Min kosta en femhundring. Inte jättevacker, men funkar utmärkt. Citera
pools September 2, 2015 Author Report September 2, 2015 Det löste sig!Försökte först med en bottendel med monteringshålet lite ofset. Men den lågju ovanpå förgasarn, då blev det ingen plats för filtret. Så jag fick modifiera den jag hade.Har inga bilder från när jag gjorde det men jag sågade ut "hålet" och flyttade det 17 mm.framåt. Tog ett lock från en plåtburk och klippte till en passbit och lödde ihop alltsammans.Så här blev det. Citera
NackaBosse September 3, 2015 Report September 3, 2015 Hur var det nu man säger? "Nöden är uppfinningarnas moder" eller? Citera
Recommended Posts