swedehart August 12, 2015 Report August 12, 2015 Hej MustangvännerJag har en Mustang -65 HT med en 289 och C4.Jag köpte Flowtech headers till min Mustang allt enligt vad jag har för bil och modell. Monterade allt och skulle ställa ner den från pallbockarna och ser då att det är bara 5 cm mellan golv och kollektorrör. Headerserna var ganska långt från golvet med. Kör jag nu kommer man ju förstöra något bara.Bilen är lite sänkt så det har väl lite betydelse också.Nu till min frågaÄr det någon som vet andra headers till min bil eller kan ge mig tips på hur man ska göra. Finns det kortare headers till bilen?Tacksam för alla tips Citera
NackaBosse August 12, 2015 Report August 12, 2015 Att det blir mindre markfrigång med headers är ingen överraskning. Är bilen dessutom sänkt kan det bli problem.Jodå, det finns "shorty Headers". Här är ett exempel:http://www.jbaheaders.com/detail_shortyV.asp?id=1650S Citera
swedehart August 19, 2015 Author Report August 19, 2015 Någon som har testat block huggers? Ser ju ut som om dom ska fungera med mitt problem. Citera
jolle August 29, 2015 Report August 29, 2015 Kör med tri-y headders och det funkar kanon på min 65 med 302 Citera
Recommended Posts