Jump to content

Recommended Posts

Hej.

När jag tog av ventilkåpan på min 351 Cleveland för att försöka få bort en avdragen bult till ventilkåpan såg det ut som att det var lite vatten där och gråvit gegga under kåpan (se bild). Kan det bero på att det inte är 100% tätt pga att en bult för ventilkåpan varit avdragen eller är det något annat som kan vara fel?

Bilen ryker inte blått och oljan på oljestickan är fin. Det är likadan gegga på oljepåfyllningslockets undersida på andra ventilkåpan.

Sedan har jag en annan fråga om ventillyftarna; vad är det för typ av ventillyftare som sitter i motorn. De är märkta Ford SVO 351C 1.73.

Tack på förhand

/Mikaelpost-9103-144839656337_thumb.jpg

post-9103-144839656274_thumb.jpg

Hej.

Ganska vanligt om man bara kör korta sträckor, då kommer inte motorn upp i arbetstemp och kan ej förånga bort kondensen som bildas.

Bara ut och kör så försvinner det :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...