MrTurbo_1645 October 18, 2004 Report Share October 18, 2004 Har sökt lite bland inläggen och funnit att bultcirkel på Mustangerna är 5x114,3. Men vad är det för "ET"? Avstånd mitten på fälg till navet...Och ni som har 17" på era, vilken bredd/profil har ni? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
göran cmc 302 October 19, 2004 Report Share October 19, 2004 Har 8" bredd på fälgen.Nästan alla moderna fälgar i denna storlek har helt fel ET för en gammal Mustang så spacers är ett måsteHar själv 1" spacers fram och bakFram = nödvändigt för att klara övre bärarmenBak = bara för att anpassa till utseendet fram Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 October 19, 2004 Author Report Share October 19, 2004 Okej, det blir ju bra, då kan jag ju byta till önskat bultmönster med... he he Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 March 11, 2005 Author Report Share March 11, 2005 Någon som vet vilket värde ET har på org fälgar?Vore fint å slippa spacer om det går. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
botus March 11, 2005 Report Share March 11, 2005 Eller så beställer du boyd fälgar och får dom tillverkade exakt till din bil. Mina kommer i vår så då får jag se hur bra det blir men det verkar som om dom vet vad dom håller på med. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
snickeri April 7, 2008 Report Share April 7, 2008 Någon som har fått igenom bilen med spacers ?är det ens lönt att försöka ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonasm April 7, 2008 Report Share April 7, 2008 Jodå jag har de på min. Har kört med de på bilen sen -94 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne July 13, 2008 Report Share July 13, 2008 Var köpte du dina spacers?Ska försöka med 17-tummare på min 66'a. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
snickeri July 14, 2008 Report Share July 14, 2008 Jag köpte mina på Ebay usa. Kom hem på 4 dagar !1,5" fram och 1,25" bak blev bra på min. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjan July 17, 2008 Report Share July 17, 2008 15x7 tums (t.ex. Magnum) original fälgar bruka har 4.25" backspacking. Eftersom en fälg är ungefär 1" bredare än det nominala måttet (som mäts där däcket sitter), betyder det att en sådan fälg har en ET på 1/2 x 8" - 4.25" = -.25". Däckens centerlinje ligger alltså en kvarts tum inåt, räknat från monteringsytan på trumman eller skivan. En modern Mustang 17 x 8" fälg (t.ex. Bullitt) har en ET på 1/2 x 9" - 5.72" = -1.22". Hela hjulet är alltså flyttat inåt med (nästan) 1". Eftersom fälgen är 1" bredare (= 1/2" på varje sida), sitter fälgens ytterkant 1/2" mer inåt, jämfört med Magnum fälgen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
snickeri July 17, 2008 Report Share July 17, 2008 Det verkar konstigt. Jag provade med 1/2"-spacers först där fram, men då tog fälgen kraftigt i styrleden. Till och med 1" var gränsfall. 1 1/2 blev däremot bra.Fälgarna är 17 tums GT -05jag ska fota av det ikväll och lägga ut här. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts