Satisfactíon February 8, 2016 Report February 8, 2016 Bitter upptäckt när jag lyfte topparna på min 351 Windsor (-69)! Spricka från cylinder 7 till en vattenkanal. Nån som vet om det går att få till en tillförlitlig svets? Såg en tråd från 2004 där en gäst skrivit att han lyckats MIG-svetsa med en speciell tråd. När jag pratar med Kalle på Aero-svets så säger han att det går men är skitdyrt, typ 30000. Andra säger att det är för många osäkra faktorer, att det inte går att garantera resultatet. Byt block! Om det nu är så, då behöver jag ett block. Någon som har ett i hyggligt skick?? I Stockholmstrakten vore ännu bättre, jag bor i Huddinge. Ring gärna på 0708 18 11 15 eller maila på chrinor@gmail.com /Christer Citera
Tbird February 9, 2016 Report February 9, 2016 För min del är det lätt beslut. Skaffa annat block. Vad du än gör med det så blir det aldrig riktigt bra. Och varför lägga ner möda på ett billigt original block. Citera
Jonasm February 9, 2016 Report February 9, 2016 Skaffa ett nytt. Kostar mer än de smakar att laga..dessvärre Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Foose February 11, 2016 Report February 11, 2016 Håller med, tror inte det finns en rimlig chans att få ihop den sprickan. Det får bli bojsänke eller vinställ av det blocket! Citera
Wallentin February 16, 2016 Report February 16, 2016 Skaffa ett annat block :) Man vet aldrig hur djup sprickan är, onödigt att lägga en massa tid och pengar på att kanske få det att funka :) Citera
Recommended Posts