Jump to content

Vad tycker du om nya hemsidan/forumet?


Daniel Linde

Tyck till om nya hemsidan!  

16 members have voted

  1. 1. Vad tycker du om nya hemsidan/forumet?

    • Jättebra! Mycket bättre än den gamla.
      8
    • OK
      4
    • Det funkar.
      2
    • Jag gillade den förra bättre!
      2
    • Ingen åsikt.
      0


Recommended Posts

Vi har nu haft vår nya hemsida i några månader och det har varit väldigt lite synpunkter i det stora hela.

Regionerna fyller på allt eftersom med material från gamla sidan (bilder etc...).
Jag personligen gillar forumet så mycket bättre än vårt gamla.

Vad tycker Du?

Link to comment
Share on other sites

Hej tycker att det ser jätte bra ut men. Örebro/ Värmland bord lägga ut  innfo om sommaren träffar snart. om man ska kunna planera in dom i sommar mvh Hans :blush:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kanon bra och mycket säkrare så bra jobb Daniel!!

Som hemsida är den renare och enklare att hitta runt...Kalendern lätt överskådlig och bra funktioner vilket jag efterlyst.

Enda är navigeringsmenyn lite knasigt upplägg.
Det finns en "Hem" knapp och under den 3st länkar som inte hör dit.
"Hem" knapp eller bättre namn "Startsida" ska aldrig ha undermenyer tycker jag
"Webshop" borde vara en egen huvudmeny
"Portalen" är en dubblett så bort! den finns ju redan under "Medlemskap"
"Länkar"....såååå 90-tal...Ta bort man googlar ju numera.
 

Link to comment
Share on other sites

4 minuter sedan, Hans R said:

Hej tycker att det ser jätte bra ut men. Örebro/ Värmland bord lägga ut  innfo om sommaren träffar snart. om man ska kunna planera in dom i sommar mvh Hans :blush:

Jag tror dom kommer publicera väldigt snart :)

Link to comment
Share on other sites

4 minuter sedan, Per Berglund said:

Kanon bra och mycket säkrare så bra jobb Daniel!!

Som hemsida är den renare och enklare att hitta runt...Kalendern lätt överskådlig och bra funktioner vilket jag efterlyst.

Enda är navigeringsmenyn lite knasigt upplägg.
Det finns en "Hem" knapp och under den 3st länkar som inte hör dit.
"Hem" knapp eller bättre namn "Startsida" ska aldrig ha undermenyer tycker jag
"Webshop" borde vara en egen huvudmeny
"Portalen" är en dubblett så bort! den finns ju redan under "Medlemskap"
"Länkar"....såååå 90-tal...Ta bort man googlar ju numera.
 

:)

Det finns en anledning till att det är lite "spretigt" i huvudmenyn. Om jag skulle lägga alla knappar som jag vill skulle det bli för "många" vilket gör att det då blir en "Mer" knapp automatiskt och då hamnar resterande knappar i "undermenyn".

Annars hade jag aldrig lagt det sådär. :)
Vi kan prova att lägga det som "vi båda" egentligen vill ha det, men jag tror vissa inte kommer hitta. Gör detta vid tillfälle.

Länkar :)
Den finns egentligen till för Googles skull. När man optimerar sin sida för sökmotorerna följer man vissa "regler" ju noggrannare man är ju högre upp kommer man i sökresultatet på ex Google.

Länkar från andra sidor till vår är väl det som egentligen är viktigast när det gäller just länkar, men även länkar på egna sidan kan bidra till att vi hamnar högre upp. Jag är absolut ingen expert på SEO dock, och det är inte omöjligt att det försvinner.

Tack för din input!

 

Link to comment
Share on other sites

52 minuter sedan, Daniel L said:

:)

Det finns en anledning till att det är lite "spretigt" i huvudmenyn. Om jag skulle lägga alla knappar som jag vill skulle det bli för "många" vilket gör att det då blir en "Mer" knapp automatiskt och då hamnar resterande knappar i "undermenyn".

Annars hade jag aldrig lagt det sådär. :)
Vi kan prova att lägga det som "vi båda" egentligen vill ha det, men jag tror vissa inte kommer hitta. Gör detta vid tillfälle.

Länkar :)
Den finns egentligen till för Googles skull. När man optimerar sin sida för sökmotorerna följer man vissa "regler" ju noggrannare man är ju högre upp kommer man i sökresultatet på ex Google.

Länkar från andra sidor till vår är väl det som egentligen är viktigast när det gäller just länkar, men även länkar på egna sidan kan bidra till att vi hamnar högre upp. Jag är absolut ingen expert på SEO dock, och det är inte omöjligt att det försvinner.

Tack för din input!

 

Är rätt aktiv i firman på SEO och är insatt och Google har vänt upp och ned på sin verktygslåda för bara ett par år sedan...Det du kunde innan är bara trycka CRTL+Alt+Delete

Så kallade inlänkningar är rätt dött och nedprioriterat p.g.a SEO företags oseriösa bluffar med fejkade inlänkningar.
Inte oviktigt men man behöver inte det som för ett par år sedan...Google kan även svartlista sidor för det.

Hela Google sätt att söka är förändrat. Tidigare om man ser hemsidan som ett hus så gick Google in i varje rum och läste av.
Det är nästa borta! Ganska naturligt för antalet sidor på webben är för stort helt enkelt
Nu öppnar bara Google enbart ytterdörren och läser av vad som finns i farstun! :)
Första sidan är A & O och det är där man ska lägga 100% av krutet och där ska man placera egna inlänkningar till undersidor.
H1or och beskrivningar är lika viktiga som tidigare.

Webbshop är också numera superviktigt och har man en webbshop så älskar Google dig...Då är du seriös och har nått att erbjuda alltså rankas du högt.
Därför viktigt ha webbshop högt i strukturen och Google Shopping placerar då bilder från webbshoppen i resultatet...Ögat dras till bilder!

Vänder man på det så är egentligen inte Klubben behov av SEO...Man hittar hit helt enkelt! :) 
Skillnad vore det om vi skulle sälja nått och levde på det

Boktips som jag läst är denna! http://www.redaktionen.se/produkt.php?visa=google-hjarta-dig

Link to comment
Share on other sites

23 minuter sedan, Per Berglund said:

Är rätt aktiv i firman på SEO och är insatt och Google har vänt upp och ned på sin verktygslåda för bara ett par år sedan...Det du kunde innan är bara trycka CRTL+Alt+Delete

Så kallade inlänkningar är rätt dött och nedprioriterat p.g.a SEO företags oseriösa bluffar med fejkade inlänkningar.
Inte oviktigt men man behöver inte det som för ett par år sedan...Google kan även svartlista sidor för det.

Hela Google sätt att söka är förändrat. Tidigare om man ser hemsidan som ett hus så gick Google in i varje rum och läste av.
Det är nästa borta! Ganska naturligt för antalet sidor på webben är för stort helt enkelt
Nu öppnar bara Google enbart ytterdörren och läser av vad som finns i farstun! :)
Första sidan är A & O och det är där man ska lägga 100% av krutet och där ska man placera egna inlänkningar till undersidor.
H1or och beskrivningar är lika viktiga som tidigare.

Webbshop är också numera superviktigt och har man en webbshop så älskar Google dig...Då är du seriös och har nått att erbjuda alltså rankas du högt.
Därför viktigt ha webbshop högt i strukturen och Google Shopping placerar då bilder från webbshoppen i resultatet...Ögat dras till bilder!

Vänder man på det så är egentligen inte Klubben behov av SEO...Man hittar hit helt enkelt! :) 
Skillnad vore det om vi skulle sälja nått och levde på det

Boktips som jag läst är denna! http://www.redaktionen.se/produkt.php?visa=google-hjarta-dig

Jag har boken "Guldläge på Nätet" av Magnus Bråth och Michael Wahlgren (Brath AB - https://brath.se/).
Den kom nu i höstas vill jag minnas.

20151125_152500351_iOS.thumb.jpg.a70d1ca

Ja visst hittar den som ska till mustangklubben hit utan problem. Men det kan endå vara trevligt att rankas så högt det går även för de som inte egentligen vet att det är hit dom ska. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
38 minuter sedan, Gunnar-sthlm said:

Försöker hitta till Webshoppen, den har ni lyckats dölja men skam den som ger sig......jag söker vidare.  ;-)

Tryck på "Mer" knappen så dyker Webshopen upp lååångt till vänster.  :)

Link to comment
Share on other sites

17 minuter sedan, Mustangmike said:

Generellt bra tycker jag som ny Medlem. Största problemet är att det är så låg aktivitet från medlemmarna.

Forumet är ju bokstavligt talat stendött :-)

 

 

Nja stendött skulle jag då inte kalla det.

Lite statistik.
Jag går in och läser varje dag och det dyker upp nytt hela tiden.

Citera

Nya Trådar

Mars -16 92
Mars -15 80
Mars -14 106
Mars -13 89

Nya Inlägg
Mars -16 469
Mars -15 600
Mars -14 925
Mars -13 826

 

Link to comment
Share on other sites

On ‎2016‎-‎03‎-‎21 at 19:53, Per Berglund said:

Kanon bra och mycket säkrare så bra jobb Daniel!!

Som hemsida är den renare och enklare att hitta runt...Kalendern lätt överskådlig och bra funktioner vilket jag efterlyst.

Enda är navigeringsmenyn lite knasigt upplägg.
Det finns en "Hem" knapp och under den 3st länkar som inte hör dit.
"Hem" knapp eller bättre namn "Startsida" ska aldrig ha undermenyer tycker jag
"Webshop" borde vara en egen huvudmeny
"Portalen" är en dubblett så bort! den finns ju redan under "Medlemskap"
"Länkar"....såååå 90-tal...Ta bort man googlar ju numera.
 

Portalen måste vara lätt att hitta till. Bra med två länkar. Ändå får jag många mail med önskemål om ändringar, mm, från medlemmar som inte hittar Portalen. Eller är det kanske för att det lättare/enklare att dra iväg ett mail till Medlemsregistret??

Link to comment
Share on other sites

1 minut sedan, JohnRB said:

Tycker nya layouten er skit! Svårt att navigera rundt. Har lite svårt med å se vad som var fel med den gamle. Ja, har vel knappt postad nåt på den nye.  Bara min åsikt. 

Mvh

John

Mjukvaran hade slutat uppdaterats vilket bla innebär en säkerhetsrisk.

jag tycker denna nya är kanon dock. Det enda jag inte gillar är att jag inte kan få huvudmenyn som jag vill. Den är lite krånglig.

Superskönt att denna är mobilanpassad.

Link to comment
Share on other sites

On 2016-04-22 at 12:24, Gunnar-sthlm said:

Försöker hitta till Webshoppen, den har ni lyckats dölja men skam den som ger sig......jag söker vidare.  ;-)

Hoppas du hittade rätt.
Har lagt in en liten banner nu i sidan, för att det kanske ska bli lite enklare.

Direktadressen är: http://classicmustang.arenareklam.se/

Givetvis skall det vara enkelt att hitta till Webshoppen.

// Danne

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...