Urban GT April 16, 2016 Report April 16, 2016 Någon som vet varför min gt -07 (v8) misständer? Vid normal körning utan hög belastning går den bra, så fort man gasar på så börjar den misstända vid belastning, men vid högt varvtal så försvinner det. Kan det behövas byta tändstift eller någon tändspole?? Tacksam för alla tips. Citera
FastMagnus April 16, 2016 Report April 16, 2016 du borde ha en felcode vilken cylinder det handlar om; läs av den först genom OBD kontakten Citera
Charliee April 16, 2016 Report April 16, 2016 Garanterat dålig/dåliga tändspolar. Hade precis det fenomenet på en mustang, jag köpte 8 st nya. sen gick den perfekt igen även när man gav den mycket gaspådrag vid låga varv. Citera
Mr falk April 16, 2016 Report April 16, 2016 Bytt stift först... Kolla ordentligt på dom... Om det inte hjälper så är det en spole.. Men då borde det vara felkod Skickat från min E6553 via Tapatalk Citera
Appelblom April 18, 2016 Report April 18, 2016 Jag hade liknade fel på min bil för några veckor sedan, i det fallet var det ett tändstift som var trasigt. http://www.mustangclubsweden.org/forums/topic/21276-p0303-cylinder-3-misfire-detected/ Citera
Urban GT April 19, 2016 Author Report April 19, 2016 Problemet löst. Köpte en felkods läsare "Elm wifi" på Clas olsson där stog det "missfire cyl 8". En ny tändspole sen funkade det fint. 1 Citera
Gtttggg May 2, 2016 Report May 2, 2016 Jag hade också problem med ryckig gång på motorn. Byte av tändstiften och problemet löst. Citera
Recommended Posts