Jump to content

Långa bälten


darne1

Recommended Posts

Bältena till våra mustanger är ju tyvärr alldeles för långa ( är väl gjorda för en normal hamburgerätande amerikan?)

Har nu monterat till baksätet för mina barnbarn i min 67 cabbe. Givetvis så långa att de inte går att spänna åt?

Är det ok att låta en skomakare eller tapetserare korta in dom eller är det inte att lita på?

Darne

Link to comment
Share on other sites

Att förbättra säkerheten är ALLTID OK!!  ;)

Egentligen är ju själva bilen i sig större risk än bältet. :(

Kan vara bra syna av materialet och ev byta ut det.....Nylon efter 50år kan ju blivit rätt sprött särskilt i en cabbe där solens UV strålar kommer åt och bryter ner plast.

Fast är det inte enklare byta ut till något universal?
 

Link to comment
Share on other sites

Bältena är helt nya scott drake. Fanns bara en längd där jag beställde (Mustang Unlimitid).

Frågan är ju om man vågar korta av dom?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Darne!

När jag monterade bälten i min 68:a köpte jag dom hos Mekonomen. Dom var alldeles för långa,
så jag rullade av dom från rullen och kortade dom så att dom skulle passa. Men inte mer än vad
som behövdes. Sydde ihop dom som det såg ut original. När dom är hoprullade på rullen behövs
det mycket kraft för att dom ska gå upp i sömmarna som jag sydde själv. Det här är ju naturligtvis
inte tillåtet, men ingen vet ju att du gjort det. Och det kommer att funka om du bara syr dom ordentligt,
det garanterar jag!

Lycka till!

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...