Jump to content

Tips på däck med vit rand till Mustang 65-66?


PR

Recommended Posts

Är det någon som har något bra tips på däck med vit rand (Max 25 mm bred rand) i storleken 205/70R14 eller än bättre 205/75R14?

Jag känner till Maxxis, Hankook Optimo, Vitour Galaxy men finns det något annat trevligt däck?

Vilket däck är optimalt på en tidig Mustang med SSW 14x6 fälgar? Kom gärna med förslag..

 

Såg bild på ett Firestone Supreme SI 205/70R14 (205/75R14 borde vara bättre och har samma rullomkrets som 6.95-14) som jag tycker ser "rätt" ut men hittar det inte i Sverige (se bild nedan) .

Firestone Supreme Si white-sidewall P205 70 R14.jpg

Link to comment
Share on other sites

195/75/14 lr 205/70/14 ger rätt diameter. Har du bredare eftermarknads SS-wheels kan du ju behöva 205 bredden för att det ska se OK ut...har aldrig sett att 205/75 skulle vara rätt på någon däck kalkylator?

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
6 timmar sedan, fast66 said:

195/75/14 lr 205/70/14 ger rätt diameter. Har du bredare eftermarknads SS-wheels kan du ju behöva 205 bredden för att det ska se OK ut...har aldrig sett att 205/75 skulle vara rätt på någon däck kalkylator?

Kent som säljer däck skriver på sin hemsida att Hankook 205/75R14 har samma höjd som 6.95-14 som satt bland annat på Mustang så jag antog att det stämde?

http://www.hortlund.se/

Jo jag har hittat SSW 14x6 så då passar det nog bäst med 205 kanske? Frågan bara om man ska satsa på 70 eller 75 profil, får lägga på ett av varje och se vilket som ser mest rätt ut.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Per Berglund said:

Ring Go Trading han har det mesta och fixade mina specialare

http://www.gotrading.se/dack/radialdack-vit-rand

 

Tack för svar!

Det lutar åt att det blir Maxxis, skulle gärna haft Firestone, BF Goodrich eller liknande.

 

Är alla som åker med Maxxis nöjda? Sidostabilitet och körkänsla främst som jag tänker på.

 

Finns det någon som åker på annat fabrikat? Recensera gärna.. (glöm inte storlek).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
(redigerad)

Tack Liya,

Köpte Maxxis 215/70R14 (har 1" spacer) och är väldigt nöjd med utseende och köregenskaper.

MEN! Däcken har grovt mönster och det fastnar stenar som antingen sitter kvar och låter varje gång stenen nuddar asfalt, i högre hastighet lossnar de med ljudliga smällar i skärmar.

Kommer inte att köpa de här däcken igen och kan inte rekommendera dem.. Kör man bara på asfalt fungerar de OK.

Synd att ingen firma tar hem Firestone Supreme SI (se bild ovan) som har trevligt utseende, bra dimensioner vore 205/75R14 ( lämpliga till 5-5,5" fälg) eller 215/70R14 (lämpliga till till 6-7" fälg).

 

Mustang.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...