Jump to content

Featured Replies

comment_151008

Efter en lunchtur till Björkvik på Ingarö, stannade vi till vid Gustavsberg för att göra lite inköp. Jag satt kvar i bilen medans hustrun gick och handlade. Jag lyssnade på radion så länge. När hon kom tillbaks såg hon inte mig så jag tänkte att jag tutar. Hördes inget tut och radion dog. Vet ju att tutan bara fungerar med tändningen på, men tänkte inte på det just då. Tutan död och radion död och besiktning på fredag. Då måste ju tutan fungera. Väl hemkommen såg jag att en glassäkring i säkringsdosan under instrumentbrädan på 15 amp brunnit av. Den säkringen skall enligt instruktionsboken styra varningsblinkers och vara på 20 amp. (????) Bytte till ny säkring på 15 amp och nu fungerar radio och tuta igen.  Har inte vågat göra samma manöver igen då AD Bildelar i Orminge bara hade en glassäkring på 15 amp hemma. Det får bli efter besiktningen. Men skumt är det.

  • Author
comment_151045

Nu tittade jag även i instruktionsboken på Engelska. Där står att säkring nr 7 skall vara på 20 amp och förutom varningsblinkers även vara till tutan, vilket inte stod i den svenska. Sen finns det tydligen två säkringar för radio, 1 och 5. Varför, kan man ju undra.

  • Author
comment_151194

Hej P-O!

Andrew har inte varit inkopplad. Däremot har Göran gjort mycket arbete på den. Men då pratar vi väghållning, kuggstångsstyrning, avgassystem och  motorjobb. Dock inget som kan förklara detta. Det är nog omkopplingar som gjorts längre tillbaks i tiden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...