November 8, 200420 yr comment_10438 Somliga tycks kunna lägga hur mycke som helst på att få bli Mustang ägare http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 64649&rd=1
November 8, 200420 yr comment_10441 Hade det vart svenska kronor hade jag kanske inte reagerat så mycket men i dollar blir det massa pengar! Måste vara fejk....
November 8, 200420 yr comment_10442 Det finns hur mycket pengar som helst i USA.I senaste mustang monthly så finns det reportage om detta hysteri:-1:a plats har en -67 Shelby GT500 för tillfället 280.800$ =X7.25 =2.035800:-Krså budet på boss 429an kan säkert vara rätt:- Ja bara tänk om man hade så möe pengar:-
November 8, 200420 yr comment_10443 men det är ju SJUKT mkt mer pengar än vad de "brukar" kosta nuförtiden..brukar ses mellan 50-100tusen $
November 8, 200420 yr comment_10445 Ja den är säkert värd det.245.000kr i rent dollarpris är inte jättedyrt för en av de mest udda och mest extrema Mustang som tillverkats.Bara en äkta 429 BOSS motor får man säkert 70-100.000 förTillgång och efterfrågan regerar! Bilderna kan inte riktigt avslöja om den är äkta eller ej men allt man ser är rätt!Det fattas en del småsaker i motorutrymmet och den är omlackad också så det är kanske därför den säljs så billigt!!! Appropå 429 BOSS motornKolla in topparna!!!Ser ni tennisbollen!!!Knappt körbart på gatan men ett vilddjur på högvarv!
November 11, 200420 yr comment_10514 Skulle snarae säga att OM det är en ÄKTA Boss hemibil är det värt det,,,det är mer och mot det hållet det går,,,samma sak med ZL-1 camaros och Vetter(69 resp 2 tillverkade).jag hade velat lägga en Boss hemi i min Mach 1 men Jonas på Ekerö som har en avrådde med just bottenvridet som orsak,,,,Hur skulle det kännas ifall du vart frånkörd av nån som har exakt samma bil men har en vanlig 514 istället,,,sagt och gjort! det blir en 514 SCJ istället...då spar man i vart fall lite pengar och det känns lite bättre isf OM man skulle bli ifrån körd...Snygga bilder dock,,,*drömmer*fast det avgörade var att bilen hållre på att bli rätt fin och det hade kännts fel att karva i stötdämpartornen som tidigare ägare lagt ner mkt möda på att byta...fråga: på bilder jag sett verkar det som det ska bultas nån slgs torn/sköldar utanför fjäderns övre fäste...Är det nåt man behöver? måste ha?rekomenderars?eller klarar man sig utan? mvh
November 12, 200420 yr comment_10536 Hmmm,För de pengarna ville jag nog ha ett fräschare motorrum, ser ut som rost(?) på plåten ovanför luftfiltret, inte fräscht, och dåligt maskerad typ skylt i dörren osv. Visst småsaker, men de skriver att den är igenomgången med factoryspray shades och liknande,, nja jag är tveksam,,,.Aldrig 2.5 miljoner för den bilen,, Då skall man betänka att bilen ser säkert mycket finare ut på bild än i verkligheten. Som så mycket annat på "nätet" känns detta som bluff.
November 14, 200420 yr comment_10592 Tja... man har ju delade meningar... En Boss 429 69'a av 499 gjorda 1969 är ju ganska (milt sagt) grymt att äga, men för 2,5 mille skulle jag vilja gå över hela bilen med förstoringsglas. De har ju skrivit "coupe" på infot... det är ju inte rätt. Ang Shelbyn för $280k, ägaren köpte den för typ halva priset, gjorde lite småfix, nya hjul och sen säljer den för det priset... snacka om att gå i plus! Men vist är det så att bilarna som säljs för de summorna ser ju mkt bättre ut än original. Makalöst egentligen...
November 17, 200420 yr comment_10690 Tornförstärkningen utifrån säger dom flesta är viktig för att skapa vridstyvhet i tornen, 3sidigt är svagare 4sidigt. Jag fick ochså rådet att förstärka nedre delen tornens insida ( jag stoppar ned en 428CJ i min 68HT) att köra utan dom yttre förstärkningarna alls, är nog inte att rekommendera Magnus
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.