May 29, 20168 yr comment_151305 Jag har köpt nya djudämpare Roush axleback till min v sexa 2013, det låter kanon bra på tomgång och om man kör lugnt upp till 50 km/Tim sen låter det alldeles för mycket nästan som man saknade djudämpare helt, finns det något sätt att få till så att man får bort det dova resonantljudet som är hela tiden när man kommer upp i hastighet eller är det bara att sätta dit originalet igen?
November 14, 20177 yr comment_158910 Då skulle du höra min v 8 med Pypes. Det är sånt här man får leva med. Låter det ute så låter det inne. Men det tycker jag nog att det är värt... :-) Kör så det ryker!
November 15, 20177 yr comment_158912 Vill montera själv på just Pypes eller Rousch på min då jag tycker att det later lite för klent med org. Har kollat då mycket runt om på nätet och de flesta skriver samma att det later bara mer och mer ju högre varvtal det blir, så det är nog bara att leva med det. Ändrade %s av %s (%s)
November 16, 20177 yr comment_158930 Testa fr500s istället. Aggressivt muller men låg resonansljud i bilen. Jag hade dessa ljuddämpare i flera år och var jättenöjd.
November 16, 20177 yr comment_158937 Släpp klämmorna flytta burkarna bakåt 2cm gör natt och dag skillnad
November 18, 20177 yr comment_158946 FR500 är en av få som är perfekt avstämda till originalbilen helt utan resonans. Mysigt ute men tyst inne. Dom är egentligen ingen traditionell ljudämpare på så sätt att dom innehåller inget dämpmaterial. Helt tomma kraftiga tjocka plåtburkar med en bit avkapat på 2,5" röret mitt inne i burken. Avstämd som en orgelpipa till att inte ge oönskade resonanser. Går man vidare och byter till headders och racekattar funkar inte avstämningen längre och det blir rena Nascardånet i bilen när man rör gasen. Inget litet störande ljud utan vi snackar öronbedövande dån, det var tyvärr bara att byta igen.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.