Hornis May 29, 2016 Report May 29, 2016 Jag har köpt nya djudämpare Roush axleback till min v sexa 2013, det låter kanon bra på tomgång och om man kör lugnt upp till 50 km/Tim sen låter det alldeles för mycket nästan som man saknade djudämpare helt, finns det något sätt att få till så att man får bort det dova resonantljudet som är hela tiden när man kommer upp i hastighet eller är det bara att sätta dit originalet igen? Citera
LYA November 14, 2017 Report November 14, 2017 Då skulle du höra min v 8 med Pypes. Det är sånt här man får leva med. Låter det ute så låter det inne. Men det tycker jag nog att det är värt... :-) Kör så det ryker! Citera
Artur November 15, 2017 Report November 15, 2017 (redigerad) Vill montera själv på just Pypes eller Rousch på min då jag tycker att det later lite för klent med org. Har kollat då mycket runt om på nätet och de flesta skriver samma att det later bara mer och mer ju högre varvtal det blir, så det är nog bara att leva med det. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Gtttggg November 16, 2017 Report November 16, 2017 Testa fr500s istället. Aggressivt muller men låg resonansljud i bilen. Jag hade dessa ljuddämpare i flera år och var jättenöjd. Citera
FastMagnus November 16, 2017 Report November 16, 2017 Släpp klämmorna flytta burkarna bakåt 2cm gör natt och dag skillnad Citera
Wallace November 17, 2017 Report November 17, 2017 SLP loudmouth gör sig påminda......överallt 😎 Citera
Mustangmike November 18, 2017 Report November 18, 2017 FR500 är en av få som är perfekt avstämda till originalbilen helt utan resonans. Mysigt ute men tyst inne. Dom är egentligen ingen traditionell ljudämpare på så sätt att dom innehåller inget dämpmaterial. Helt tomma kraftiga tjocka plåtburkar med en bit avkapat på 2,5" röret mitt inne i burken. Avstämd som en orgelpipa till att inte ge oönskade resonanser. Går man vidare och byter till headders och racekattar funkar inte avstämningen längre och det blir rena Nascardånet i bilen när man rör gasen. Inget litet störande ljud utan vi snackar öronbedövande dån, det var tyvärr bara att byta igen. 1 Citera
Recommended Posts