Jump to content

Försäkringskostad


TQL

Recommended Posts

inte hittat nåt att köpa ännu, men 10.500.- per år för GT med 1000 mil, var bara hundralappar dyrare än ecoboost. En BMW M2 med samma förutsättningar strax över 13.000.- 

Stor del av försäkringen baseras på statistik, för ett antal år kollade vi en X3 35i med strax över 300hk, den var 2000 billigare per år än 20d, anledningn var avsaknad av skadestatistik för den.   

Link to comment
Share on other sites

Kollat med if ska det vara 🙂

4 timmar sedan, Morrizza said:

Kollat med dig där jag har de 2 andra fordonen och de vill ha 8.231 för deras stora bilförsäkring vilket motsvara Läns med 3.000 i självrisk. 1.000 mil.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
9 timmar sedan, Gunnar Flyberg said:

LF höjde årspremien med över 1000:- för helförsäkrad 2016 GT, så jag gick över till Ford (If) och sparade de 1000 kr. Ger nu 616:-/mån.

Boende i villa, mindre stad och 4500 i självrisk.

Kollade du med IF också?

Jag böt till dem då de var betydligt billigare än Ford If trots att det är samma koncern!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, corvette said:

Kollade du med IF också?

Jag böt till dem då de var betydligt billigare än Ford If trots att det är samma koncern!

Undrar varför if.se är så dyra till mig, dom vill ha över 2000 kr/mnd för stor. Jag betalar just nu 1148 kr/mnd, som är mer än nog tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

19106 kr året helförsäkring på If. Det är ju sjukt tycker jag.

Vart jag än tittar landar en helförsäkring runt 10 000 kr året. Jag 52 år, i en mellan stad bilen i garage med larm.

Link to comment
Share on other sites

Mustang bullitt 2019 

Länsförsäkringar 4390 kr/år, bor på landet i syd östra Skåne. 

Hade ford prova på innan, sen när 6 månaders prova på perioden tog slut så skulle det kosta mig över 8500kr om året och då skiljer det inte mycket i självrisk mellan försäkrings bolagen. Så absolut ska man kolla upp försäkringen på olika bolag. Finns mycket pengar att käna. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...