Jump to content

Säkring till instrumentbelysning går sönder Mustang 1969


Larry

Recommended Posts

Hej!

Säkringen till instrument belysningen går sönder så fort jag sätter på instrumentetbelysningen i bilen. Om jag inte sätter på den så funkar blinkers lampor mm. Ljusomkopplaren i bilen är ny så det bör inte vara den.

Någon som haft liknande problem?

Mvh Daniel 

Link to comment
Share on other sites

När du bytte kortet  så måste du skruva bort ett par muttrar.
Då lossar instrumentet bakom och det ska sitta på ett särskilt sätt i huset!  annars kommer skruvarna i kontakt med mätarhuset och då blir det kortslutning.
Osäker om säkringen kan gå på grund av det!

Har för mig det är någon av de muttrarna inringat nedan

Felsök med att mäta annars!

Screendump_188 2016-06-29.jpg


 

Link to comment
Share on other sites

Ljusomkopplaren kan vara paj trots att den är ny.

Har tyvärr egen erfarenhet av detta. Made in China kan ibland ställa till en del problem.

Köpte en "ny" för att fräscha upp och den visade sig inte bara vara dyr utan även paj!

Bytte tillbaks till originalet och allt fungerade igen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Halloj!

Ikväll har jag mekat lite. Jag har kopplat ur hela instrument panelen, och ändå går säkringen. Har även kopplat ur lampa för värmepaket, samt lampa cigarett uttag och ändå går säkring. 

Kan det vara min nya China bygga ljus omkopplare som är kass? Säkringen går ju när man vrider på den? Men övriga lampor fram på bilen funkar

Gick din säkring också pesi för instrument belysningen? 

Mvh Daniel 

Link to comment
Share on other sites

Nej, jag hade inte det problemet, utan dimmerfunktionen var helt kass!

Om du tagit bort allt som är inkopplat genom/via brytaren och att du även kollat att samtliga kablar som är anslutna inte är skadade och problemet kvarstår....  prova då och sätt dit den tidigare igen om den inte var helt slut och att det var av det skälet du bytte.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hur gick det me instrumentbelysningen? Jag hade problem med att 3 A säkringen gick sönder efter ett tag tills jag hittade en gammal säkring i bilen då höll den (var oxå 3A). Jag tror att det ska vara trög säkring på 3A för att hålla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...