Jawas July 2, 2016 Report July 2, 2016 (redigerad) Hallo! Jag har investerat i en msd "ready to run". Men får inte igång den bra. bilen startar men tomgången går som en fisketrålare. Det gå inte gasa för då går den ännu sämre. Fördelaren blir väldigt varm också. Har hållt på och fixa med den nu i några dagar men inte fått igång den bra. Valde att byta tillbaka till det gamla systemet och se om det fungerade med samma tändinställning. Den går igång utan problem med jämn och fin tomgång/gas. Spec: Ford mustang mach1 1971 302 motor med holley 600 förgasare Msd 8352, Blaster 2 Någon som har erfarenhet av msd ready to run? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Per Berglund July 2, 2016 Report July 2, 2016 Ready To Run ska gå bra! Du har väll kopplat den mot en frisk 12V kabel? Helst köra över ett relä direkt mot batteri Inte mot originalet 9V det går ej Citera
Jawas July 2, 2016 Author Report July 2, 2016 Vi har kopplat den till tändningen på startrelägrejen men däremot är motorcraft volt regulatorn förbikopplad. Går däremot in 2 kablar i den men den röda kabeln verkar förbikopplad som sagt Citera
Jawas July 2, 2016 Author Report July 2, 2016 Ska iaf kolla det med relä från batteriet istället. Tror du på att prova konstant 12 v för att se om det är problemet? Citera
Per Berglund July 2, 2016 Report July 2, 2016 Mycket viktigt med bra 12volt mating men inte kritiskt. 9volt dock är tveksamt Nackdelen med Ready To Run är att jag läst modulen är känslig och är den rökt så har jag för mig det inte går byta hur som helst. Var så för ett antal år sedan iallfall Du har ju även support direkt hos MSD Annars fråga Stefan Gustavsson som driver Brillco Engineering han är support och kan allt om MSD Kolla på MSD norden på fejjam Citera
Jawas July 3, 2016 Author Report July 3, 2016 Tack för hjälpen Per! Vi lyckades få igång det. Det visade sig vara för dåligt med kräm till fördelaren. Vi drog lite nya kablar så han fick 12v då gick han igång direkt. Citera
Recommended Posts