MikaelDessner July 6, 2016 Report July 6, 2016 Hej. Hoppas någon kan hjälpa mig med följande fundering: jag har ett vred till höger om rattstången som jag inte har sett har någon funktion när jag vrider på det. Det går stt vrida åt båda hållen och det är kopplat kablar bakom. Jag har inte sett det på bild över instrumentpanelen i instruktionsboken, en tanke jag har är om det kan vars till varningsblinkersen då bilen inte har en spak till höger på rattstången. Se bifogade bilder på vred och kablar bakom. Sedan har jag hittat en lös kabel som är jordad (tror jag iallafall) på rattstången, kan dessa hörs ihop (vred och lös kabel), minkunskap om bilelektronik är väldigt liten. Vet någon en bra bilelektriker runt Trestad (Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla)? Bilen behöver en översyn av kablar i motorrum m.m. Tack på förhand. Mvh /Mikael Dessner Citera
John July 6, 2016 Report July 6, 2016 En vild gissning är att det kan vara en eftermonterad balanskontroll för högtalare. Inget original ! // John Citera
MikaelDessner July 6, 2016 Author Report July 6, 2016 (redigerad) Tack så mycket, det kan nog vara så att det är till högtalare. Har upplevt att ljudet har varit olika vid olika tillfällen men har inte tänkt så mycket på det. Får pröva i morgon eller så. Frågan är då var den blå kabeln skall gå? Mvh /Mikael Ändrade %s av %s (%s) Citera
MikaelDessner July 20, 2016 Author Report July 20, 2016 Har nu prövat vredet och visst var det balanskontroll till högtalarna. Tack för tipset. Den blå kabeln skall jag ta bort då den uppenbarligen inte går någonstans. /Mikael Citera
Recommended Posts