Jump to content

Mantorp.


Recommended Posts

Nu är jag anmäld till teknikens världs bandag 18 sept.Jag oxå beställt nya klossar till frambromsarna i carbon,hoppas att det funkar bättre.Ska snart iväg o mappa bilen med o försöka klämma ut 50hk till o kanske komma upp i 1000nm i vrid.Bli nya stift och rem till kompressorn så allt är i topptrim.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det där blev väldigt lyckat. Bra arrangemang och perfekta förhållanden gjorde att gatdäcken höll bra, både grepp och slitagemässigt.

Tror det var 4 eller fem Gen 6 Mustanger, och en Gen femochenhalv++ typ 2012:a BOSS 302 Laguna Seca, jag hade äldsta mussen och enda "riktiga" Gen 5.  :-)

Kul att åka med i Polestarbilarna, jisses va han körde :-)  Jag hade racechronó appen på och fick bästa varvtid på 1;40,93 som en liten måttstock.

Första passet fick jag 1:43 med Mussen

Andra, 1:41 men det var lite för mycke trafik i vägen så jag fick byta till snabbaste gruppen till sista två passen.

I den här gruppen drällde det av prestandabilar, och förutom mängder av Porsche såklart och bl.a några feta AMG 6,3 dubbelturbo mercor som körde om som möten på rakorna. 

Tredje, 1:39,7 som bäst av 3 st 1:39 varv när jag fick fritt.

Fjärde Ingen förbättring på tiderna 1:40,0 men hade inget fritt varv heller men däremot desto roligare jämnbördiga combatanter. Bl.a. låg jag och fightades med en Boxter S i 5-6 varv innan han tillslut insåg att jag var snabbare och släppte förbi mig på rakan. Jag höll högre kurvhastighet än honom och låg och tryckte i röven men kom aldrig förbi på rakorna där vi låg snudd på metern lika hela rakan, varv efter varv uppför den långa tunga backen till raka.

Alla pass med 90Kg passagerare.

Jag är uppriktigt förvånad hur bra bilen skötte sig, i princip helt neutral, aningen understyrd i snabba kurvor, bromsarna funkade också över förväntan och var konstanta och lättdoserade hela tiden. Körde manuellt på automaten och bara på trean och fyran som räckte hela varvet runt.  

Kan verkligen rekommendera Teknikens Världs trackdays.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...