5512 July 26, 2016 Report July 26, 2016 Vad är normal bränsleförbrukning för en Ht -65 289 med 4 ports Holley? Blandad hyfsat snäll körning? Tycker själv att 2 L / mil är lit mycket? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
mrv8 July 27, 2016 Report July 27, 2016 Håller med om motorn är huffsat orginal (inte så vass kam att den bara flämtar på tomgång) Så låter det för mycket. Går nog att ställa ner en hel del i förbrukning. Just det en sak till för stor förgasare kan leda till svår instält. På en 289 skulle jag säga inte över 500 cfm gärna lite under runt 450-480 cfm. För bästa körkultur på motorn. Citera
NackaBosse July 30, 2016 Report July 30, 2016 Jag har en 302:a med en fyrports Edelbrock 500 cfm. Den drar 1,4 liter blandad körning. Först trodde jag den drog över 2 liter innan jag upptäckte att vägmätaren mätte miles och inte km. Det var bara hastighetsmätaren som fått ny skala i km/tim. Alltså hade jag kört mycket längre än jag trodde. Citera
Recommended Posts