Jump to content

Featured Replies

comment_152153

Håller med om motorn är huffsat orginal (inte så vass kam att den bara flämtar på tomgång)

Så låter det för mycket.

Går nog att ställa ner en hel del i förbrukning.

Just det en sak till för stor förgasare kan leda till svår instält. På en 289 skulle jag säga inte över 500 cfm gärna lite under runt 450-480 cfm. För bästa körkultur på motorn.

comment_152188

Jag har en 302:a med en fyrports Edelbrock 500 cfm. Den drar 1,4 liter blandad körning. Först trodde jag den drog över 2 liter innan jag upptäckte att vägmätaren mätte miles och inte km. Det var bara hastighetsmätaren som fått ny skala i km/tim. Alltså hade jag kört mycket längre än jag trodde.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...