Jump to content

Recommended Posts

Glömde tillägga att jag åkte på att byta båda lambda-sonderna, när dom var borta från avgasrören så satt även gängorna kvar där...

så det blev ytterligare 1000kr för detta (apropå en annan tråd, där det talas om tomma spargrisar... ;) )

Summitrören passade helt okej, kändes rakt igenom bra, och det enda negativa som jag ser det, är väl att det var lite väl stort glapp mellan slutrören och dämparna.

Men, för det priset så helt okej!

Nu kunde jag inte provköra bilen, då någon tokf-n hade ställt en bil framför garageporten under tiden jag mekade, så jag kom inte ut från garaget...

Men det verkar vara hyfsat tätt iaf...

Men den låter, riktigt mycket!

;)

Låter bra, lite småtrubble får man räkna med, de är billiga, så en beställning på toppar och avgassytem + tusen smådelar skall läggas imorgon.

Är det någon som har erfarenhet av summits egna headers?

är lite sugen, de är så billiga så man blir skeptisk MEN summit brukar ju ha bra grejjer.

Regeln "man får vad man betalar" gäller alltid.

På avgassystem gör det ju inte så mycket om det inte passar 100%

Undantaget är Headders.

Jag har aldrig köpt "billiga" Headders som har bra passning.

Där bör man lägga extra pengar på exempelvisst Hooker.

Nu var det några år sedan jag köpte sist så värden kan ju har blivit bättre. :D

Men jänkare är riktiga slarvpellar så troligen är dom lika dåliga nu om inte sämmre eftersom priserna hela tiden pressas.

Senast köpte jag "Heddman" för 3år sedan och dom håller jag nu på att svetsa om.....Dom tar i styrsnäckan.

Typiskt sånna grejer som är irriterande.

Billiga Headders=mindre och tunnare gods i materialet.

Exempelvis plåten som ansluter mot topparna brukar vara en stansad 5mm plåtremsa som gärna slår sig i värmen.

Sen har du snabbt en avgasläcka.

På Hooker är det grövre plåt med en tätare stålkvalite som dessutom är laserskuren.

Bra passning och ger en kanonbra tätning.

Men du bestämmer och din plånbok! ;)

Håller med Per hooker supercomp du blir alldrig missnöjd håller bra och bra passform. Skall nu byta till lite grövre headders eftersom jag satt dit kuggstångs styrning får det plats med stööre rör har ingen jä stysnäcka eller hjälpstyrarm i vägen jippi :D

Nu har jag varit ute och provkört bilen...

lite justeringar blev det efter en åktur, som vanligt...

Mellan 1500-1800 varv drönar det på ganska mycket, och det är ju där man ligger när man kör på motorvägen...

så det är ingen glidarbil längre..

Fast visst känner man sig mera manlig nu när det mullrar högre...

:)

Headersen var från MAC, 1§-5/8 unequal length, passade lika bra som orginalen, och superenkelt att få dit...

Fast skaffar man long-tubes, eller equal lenght "shorties" så är det nog vettigt att köpa dom lite dyrare märkena...

(va mycket konstig blandening mellan svengelska och engska det blev här--- :) )

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...