Glottis August 17, 2016 Report August 17, 2016 På min Mustang II med 302 V8 sitter det en helt vanlig luftrenare på 14" tum, inte original utan en chrome variant. Förra ägaren har skurit ut en "flik" i botten på renaren för att den armen som justerar choken ska löpa fritt. Min fundering är då om det fliken som släpper in lite "ofiltrerad" luft är nått att oroa sig över? Om det är nått som bör åtgärdas, vad är då smidigaste lösningen? sätta en distansring mellan förgasaren och luftrenaren, och vika tillbaka fliken efter bästa förmåga? Eller köpa en mindre luftrenare på 9-10" som inte är i vägen ? För en mindre luftrenare borde väl inte påverka prestandan negativt? jag har ju ingen "räcer" utan glider mest. Citera
Glottis August 17, 2016 Author Report August 17, 2016 Så här ser det ut. "fliken" till vänster. Om jag vrider luftrenaren så att bulorna som jag antar att chokearmen ska löpa i hamnar rätt, så går det inte att montera slangen till ventilkåpan på ett bra vis. Citera
lars.bruman August 17, 2016 Report August 17, 2016 När det gäller slangen till ventilkåpan så ska det sitta ett vinklat rör fastskruvat där hålet är. Jag skulle "fuska" med silvertejp för att få glipan vid chocken tät. Bäst är ju att svetsa. Bulorna är för att luftrenaren ska passa Holleyförgasare t.ex. Vad är det för förgasare? Bild på chocken tack. Citera
Per Berglund August 18, 2016 Report August 18, 2016 Har ett par Ford original luftrenare billigt! Mycket bättre än det "där" Har även en ny likadan renare som du har på bild billigt också! Kommer du till Ekeby kan du kolla för jag säljer av allt där Citera
Glottis August 18, 2016 Author Report August 18, 2016 Vart en lösning med en 9" renare. Tycker det vart helt ok. Per, jag kommer gärna och kikar vad du har för nått annat att erbjuda på Ekeby Citera
Recommended Posts