RobbeStockholm August 19, 2016 Report Share August 19, 2016 Mustang 73 mach 1 Funkar inte - startström till relä, både för startmotor och den andra kabeln. Vindrutetorkare funkar inte , spolning funkar. uppmätt konstant 6 och 12 volt i kabelhärvan trots att vred varit av för torkare. Backljus Innerbelysning tak Allt annat funkar mätare lysen mm kollat säkringar, saftey neutral switch , förbikopplat den med en bygel. kollat lampor jag har brutit strömmen vid varvräknaren och har dragit 12 volt till msd systemet precis som tidigare med pertronix så där är inget ändrat Nya fräscha feta jordkablar till block och kaross Vad missar jag ? Allt funkade innan. jäkla Murphy..... Med vänlig hälsning R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders.GT.Cab-95 August 19, 2016 Report Share August 19, 2016 Verkar som jordfel. Ström fram till komponenten är halva felsökningen. Har du kollat om det finns finns jordledning från komponenterna? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm August 19, 2016 Author Report Share August 19, 2016 Citera Jorden verkar vara schysst Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario August 19, 2016 Report Share August 19, 2016 Intressant med elfel! Kan ju gissa lite! Tändningslåset kan ha gett upp? Ring gärna ska jag vägleda dig vidare allt för mycket att skriva om man skall beakta alla eventuella felkällor. Behöver lite svar direkt för att utesluta en del enklare felkällor. 0706205740 CMC945 Hälsningar Mario 2 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm August 19, 2016 Author Report Share August 19, 2016 Tackar slår en signal imorgon på dagen, har nu testat vindrutetorkarna direkt på batteriet och de funkar Med vänlig hälsning R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm August 20, 2016 Author Report Share August 20, 2016 Har letat som en galning i flera dagar nu. Det slutar med att jag sliter ut hela härvan och i åker EZ wiring och nya mätare en gång för alla, så uppstarten dröjer.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
THOMAS August 20, 2016 Report Share August 20, 2016 Händer att det blir glappt i säkringsdosans delning, kolla bulten i mitten på säkrings dosan. // Thomas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm August 21, 2016 Author Report Share August 21, 2016 Hur som haver är gamla kabelhärvan ute :-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm September 9, 2016 Author Report Share September 9, 2016 Friskt kopplat hälften brunnet :-) Lite EZ wiring på G Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pesi September 10, 2016 Report Share September 10, 2016 Det är rätt! Ingen mins en fegis!! 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm September 17, 2016 Author Report Share September 17, 2016 On 2016-09-10 at 22:13, pesi said: Det är rätt! Ingen mins en fegis!! Rätt :-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm September 17, 2016 Author Report Share September 17, 2016 Det nya mätarsetet från speedhut kom igår, custom efter mina anvisningar. Jag tror det blir rätt bra. Tog loss baklysena för att kolla lite, total avsaknad av reflektor. Det blir kromsprej eller alutejp på :-) 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 17, 2016 Report Share September 17, 2016 Synd kladda med spray eller alutejp. Räcker sätta in LED lampor det gör jättemycket för synligheten. Jag gjorde det och nu ser bakomvarande bil när jag blinkar eller bromsar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm September 17, 2016 Author Report Share September 17, 2016 7 timmar sedan, Per Berglund said: Synd kladda med spray eller alutejp. Räcker sätta in LED lampor det gör jättemycket för synligheten. Jag gjorde det och nu ser bakomvarande bil när jag blinkar eller bromsar Jag hade LED lampor i , lika svagt som vanlig lampa. Iofs biltema led men va f-n så dåliga kan de inte vara :-) Kanske dessa http://www.brightlight-customs.co.uk/1971-73.html ev snickra nått själv. eller fixa reflektorn... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 17, 2016 Report Share September 17, 2016 Ja finns många alternativ Jag tänkte vanliga LED glödlampor Själv har jag ett kretskort i varje glas och det är starkare ändå Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm September 18, 2016 Author Report Share September 18, 2016 Det ser schysst ut Vart köper man lamphållare? De gamla föll i bitar typ. Finns det nån standard sockel att använda ? mvh Roberto Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm September 19, 2016 Author Report Share September 19, 2016 Jag bygger om till dubbel LED på en gång :-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 19, 2016 Report Share September 19, 2016 Har du inte lamphållare så kanske lika bra med kretskort som fyller upp rejält...kolla in detta exempel som är bra fabrikat .http://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=573/category_id=343/mode=prod/prd573.htmKnappa in samma art nr på summit så kan du beställa annat också 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm September 20, 2016 Author Report Share September 20, 2016 Tackar för tipset Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund September 27, 2016 Report Share September 27, 2016 Filma i direkt solljus så ser du hur tydligt det syns. Det är ju på dagen det behövs bäst Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm September 28, 2016 Author Report Share September 28, 2016 Återkommer med film på mina dubbel led, så får vi se hur det lyser eller inte :-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm October 4, 2016 Author Report Share October 4, 2016 Nu är el mock up gjord :-) 2 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pesi October 4, 2016 Report Share October 4, 2016 Skitsnyggt!!! Finns det något skäl till att mätarna bytt plats med varandra? Annars så är original placeringen varvräknaren till vänster och hastighetsmätaren till höger. Men igen, Kanon!!! 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobbeStockholm October 4, 2016 Author Report Share October 4, 2016 Tackar Jag tänkte inte på placeringen utan det kändes bara bra Mvh R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pesi October 5, 2016 Report Share October 5, 2016 Så här ser det ut i min 71:a. 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts