MikaelDessner September 2, 2016 Report September 2, 2016 Hej. Jag skall ta och byta kylarvätskan samt termostat då bilen blev väldigt varm under en biltur på ca i 5 minuter förra veckan. Vissa skriver att det finns dräneringspluggar i blocket som skall skruvas ur och andra att det räcker med att tömma tappningskranen och lossa slangen på kylaren för att få ut allt. Motorn är en 351 Cleveland. Hur är bästa sätt att göra? Jag vill tömma ut allt för att se hur mycket som finns i systemet, jag ser att det finns vätska i kylaren men nivån ändras inte vid påfyllning på ca 1 liter. Går det att bedöma hur mycket kylarvätska som finns i? Det kanske är pumpen som är fel också men jag får börja någonstans då jag har en termostat liggande. Tack på förhand. Mvh /Mikael Citera
THOMAS September 2, 2016 Report September 2, 2016 Det viktigaste är att du har en termostat avsedd för just Cleveland !!!!! Många säljer samma till alla Ford motorer, men Cleveland ska ha en "unik" termostat. // Thomas Citera
MikaelDessner September 2, 2016 Author Report September 2, 2016 Har också hört detta och införskaffade mig en termostat i våras för Cleveland-motorer med den typiska kopparhylsan. /Mikael Citera
RobbeStockholm September 3, 2016 Report September 3, 2016 Jag lossade nedre kylarslangen, fick nästan ut allt vill jag minnas. Kanske lyfta bilen bak så det blir mera självfall :-) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.