Jump to content

Recommended Posts

Hej.

Jag skall ta och byta kylarvätskan samt termostat då bilen blev väldigt varm under en biltur på ca i 5 minuter förra veckan. Vissa skriver att det finns dräneringspluggar i blocket som skall skruvas ur och andra att det räcker med att tömma tappningskranen och lossa slangen på kylaren för att få ut allt. Motorn är en 351 Cleveland.

Hur är bästa sätt att göra? Jag vill tömma ut allt för att se hur mycket som finns i systemet, jag ser att det finns vätska i kylaren men nivån ändras inte vid påfyllning på ca 1 liter. Går det att bedöma hur mycket kylarvätska som finns i? Det kanske är pumpen som är fel också men jag får börja någonstans då jag har en termostat liggande.

Tack på förhand.

Mvh

/Mikael

Det viktigaste är att du har en termostat avsedd för just Cleveland !!!!!

Många säljer samma till alla Ford motorer, men Cleveland ska ha en "unik" termostat.

//  Thomas

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...