Gtttggg September 11, 2016 Report September 11, 2016 Nån som vet om det går att låsa passagerardörren utan batteriet inkopplat? Förardörren kan man låsa på vanliga sättet med nyckeln men vet inte om bakluckan förblir låst när jag bryter strömmen. Avsikten är att ta hem batteriet och underhållsladda det under vintern vilket jag har gjort tidigare med min gamla mustang. Citera
Gtttggg October 7, 2016 Author Report October 7, 2016 Min bil står nu utan ström och som jag trodde, låser passagerardörren sig inte men det gör inget. Bilen står nära väggen ändå och går inte att öppna dörren. Bakluckan går inte att öppna nu. Går dock att fälla ner ryggstödet på baksätet om man vill hämta/lämna nåt i bagageutrymmet. Jag vet inte om detta funkar på cabbar. Synd att nya mustangen saknar hederliga dörrknoppar och låscylinder för baklucka. Citera
Wallentin October 9, 2016 Report October 9, 2016 Jag hade annars valt att ha batteriet i och en ctek laddare som underhållsladdar utan att man behöver tänka på det :) Citera
Junkers October 9, 2016 Report October 9, 2016 Monterade min CTEK igår, hoppas det funkar bra. Men många har nog sina bilar i lagerlokaler där tillgång till el saknas eller inte tillåts så jag kan förstå frågan. Citera
Tobbe1977 October 9, 2016 Report October 9, 2016 11 timmar sedan, Wallentin said: Jag hade annars valt att ha batteriet i och en ctek laddare som underhållsladdar utan att man behöver tänka på det :) Precis så har jag gjort varenda vinter och funkar klockrent. Citera
Wallentin October 9, 2016 Report October 9, 2016 Samma här, så kan man ha den larmad och låst utan problem :) Citera
Gtttggg October 10, 2016 Author Report October 10, 2016 On 9 oktober 2016 at 10:38 AM, Wallentin said: Jag hade annars valt att ha batteriet i och en ctek laddare som underhållsladdar utan att man behöver tänka på det :) Så hade jag gjort men har inte tillgång till el uttag i garaget tyvärr. Citera
illern October 13, 2016 Report October 13, 2016 On 2016-10-07 at 10:19, Robban1 said: Min bil står nu utan ström och som jag trodde, låser passagerardörren sig inte men det gör inget. Bilen står nära väggen ändå och går inte att öppna dörren. Bakluckan går inte att öppna nu. Går dock att fälla ner ryggstödet på baksätet om man vill hämta/lämna nåt i bagageutrymmet. Jag vet inte om detta funkar på cabbar. Synd att nya mustangen saknar hederliga dörrknoppar och låscylinder för baklucka. Måste också ta ur batteriet och köra ctek hemma då jag inte heller har el i garaget. Men blev lite fundersam på det du skrev om låsen. Jag vill inte gärna ha min olåst och funderar om inte det kan fungera om man låser bilen som vanligt och sedan tar ur batteriet? Förblir inte passagerardörren låst då? Sen fungerar ju nyckeln i förardörren för att låsa upp och låsa. Tänkte ställa min nu i helgen inför vintern. Lite synd då man bara haft den i 2 månader ännu. /Mvh Göran. Citera
Jurre October 13, 2016 Report October 13, 2016 Det går ju att ställa in så att bara förardörren låses upp när man tar i handtaget. Ställ in så, lås upp, bryt strömmen, lås dörren med nyckel. Klart. Citera
Gtttggg October 14, 2016 Author Report October 14, 2016 Det ska kunna gå som jurre beskriver men Jag har redan plockat ut batteriet. Citera
illern October 18, 2016 Report October 18, 2016 (redigerad) Nu har jag tagit ur batteriet(kopplat in ctek), höjt trycket till 3 bar i däcken och ställt in en torrboll. Låste bilen innan jag tog ur batteriet. Låste sedan upp förardörren med låskolven från utsidan. (pilligt att ta bort skyddskåpan. Fick trycka ordentligt med nyckeln för att lossa den) Aktiverade låset igen via gaveln på dörren. Dock måste man vara aktsam då rutan inte längre åker ner när man öppnar dörren. Detta medför att den tar i kromlisten längst bak i övre högra hörnet. Man måste trycka rutan innåt i det hörnet när man slår igen dörren igen. (Jag gjorde inte det först och förstod inte varför dörren inte gick igen helt.....) Allt annat förblir låst när man gör på detta sätt. Nu ska jag bara byta till ett kapell som passar. Köpte biltema med längd 4,8m och det går inte ner över både bak och framkant på bilen. /Göran Ändrade %s av %s (%s) Citera
Jurre October 18, 2016 Report October 18, 2016 Ja vintern kom i år också :( Hjulen av och bilen på pallbockar. Batteriet kvar i med ctekladdare. En torrboll i skuffen o en i kupe'n Blir en alldeles för lång vinter. Citera
Jurre October 18, 2016 Report October 18, 2016 O kapell på, köpte ford original. Passar perfekt. Köpte direkt från fordhandlaren, de tyckte själva att det var dyrt så jag fick pruta 600 spänn när jag klagade :) Citera
Gtttggg October 19, 2016 Author Report October 19, 2016 16 hours ago, illern said: Nu har jag tagit ur batteriet(kopplat in ctek), höjt trycket till 3 bar i däcken och ställt in en torrboll. Låste bilen innan jag tog ur batteriet. Låste sedan upp förardörren med låskolven från utsidan. (pilligt att ta bort skyddskåpan. Fick trycka ordentligt med nyckeln för att lossa den) Aktiverade låset igen via gaveln på dörren. Dock måste man vara aktsam då rutan inte längre åker ner när man öppnar dörren. Detta medför att den tar i kromlisten längst bak i övre högra hörnet. Man måste trycka rutan innåt i det hörnet när man slår igen dörren igen. (Jag gjorde inte det först och förstod inte varför dörren inte gick igen helt.....) Allt annat förblir låst när man gör på detta sätt. Nu ska jag bara byta till ett kapell som passar. Köpte biltema med längd 4,8m och det går inte ner över både bak och framkant på bilen. /Göran Mina dörrar går att stänga utan batteriet inkopplat. Rutorna tar inte i nånstans vad jag har sett. Har också kapell från Biltema men det är längre än 4,8 m. Det går över båda front och bakpartiet. 1 Citera
Gtttggg October 19, 2016 Author Report October 19, 2016 15 hours ago, Jurre said: O kapell på, köpte ford original. Passar perfekt. Köpte direkt från fordhandlaren, de tyckte själva att det var dyrt så jag fick pruta 600 spänn när jag klagade :) Vad tar fordhandlaren för kapellet? Citera
Jurre October 19, 2016 Report October 19, 2016 8 timmar sedan, Robban1 said: Vad tar fordhandlaren för kapellet? Löjligt mycket jämfört med biltema etc. Men jag ville ha formpassat därför att när jag köpte kapellet så hade jag inte klart med garage utan räknade med att ha bilen i min carport. 3 papp för inomhuskapell och 5 för utomhus. Citera
Gtttggg October 20, 2016 Author Report October 20, 2016 10 hours ago, Jurre said: Löjligt mycket jämfört med biltema etc. Men jag ville ha formpassat därför att när jag köpte kapellet så hade jag inte klart med garage utan räknade med att ha bilen i min carport. 3 papp för inomhuskapell och 5 för utomhus. Det var dyrt. Finns annars beige kapell som typ andas har jag sett för ca 1000 kr. Kostar nog några hundra mer nu. Citera
RaceRed October 23, 2016 Report October 23, 2016 Avställd, laddare inkopplad och kapell på. Jag köpte kapellet från USA. Betalade ca 1800 kr. Jag hade turen att en kompis tog med det till Sverige, så Jag slapp fraktkostnader. Måste det skickas, så blir det ca en tusenlapp för frakt, tull och moms. Citera
Andreas I October 23, 2016 Report October 23, 2016 (redigerad) Då är nya Mustangen avställd i kallgarage. Ställde den på pallbockar och fällde in speglarna, tömde bilen på det mesta. Öppnade motorhuven, stängde dörrarna och låste med fjärrnyckeln. Tog ut batteriet för att ta med mig det hem och slog igen motorhuven och bilen förblev låst i dörrar och baklucka. Drog sedan över ett carcover och allt var klart! För att låsa upp till våren, ta ut nyckelbladet ur fjärren och lås upp förardörren manuellt. Bra idé kan vara att ta med instruktionsboken hem över vintern där det står beskrivet hur man låser upp manuellt. Vi ses i vår! Ändrade %s av %s (%s) Citera
Gtttggg October 23, 2016 Author Report October 23, 2016 2 hours ago, Andreas I said: Då är nya Mustangen avställd i kallgarage. Ställde den på pallbockar och fällde in speglarna, tömde bilen på det mesta. Öppnade motorhuven, stängde dörrarna och låste med fjärrnyckeln. Tog ut batteriet för att ta med mig det hem och slog igen motorhuven och bilen förblev låst i dörrar och baklucka. Drog sedan över ett carcover och allt var klart! Vi ses i vår! Jag var också inne på att ställa mustangen på pallbockar vilket jag har gjort tidigare och skruvat av hjulen pga fukt i garaget men den har inte kromade hjul som den gamla bilen hade så jag låter bilen stå som den är. Dessutom var jag osäker på var jag skulle placera pallbockarna under bakre delen av bilen. Har alltid haft dem under bakaxeln men det funkar inte med delad bakaxel nu. 1 Citera
Recommended Posts