Mustang 2012 September 18, 2016 Report September 18, 2016 Hej har lite problem med min mustang v6 2012 skulle kolla om nån här kan veta vad de kan bero på? skadar ju inte att fråga fler :) då jag kör en sträcka o sen då jag ska parkera den o lägga i P så vill den dö och även om jag kör o sänker farten tills bilen står nästan still så kan de hända att den vill dö o detta händer ibland inte varje gång. de enda som jag har gjort är detta: bytt spjällhus BBK, öppet luftfilter, långa headers, o korta katter, ljuddämpare har även tunes för allt detta. M.V.H// Danne Citera
Wallentin September 18, 2016 Report September 18, 2016 Jag skulle säga att antingen är det spjällhuset som strular då bbk-spjällhusen har ett rykte om sig att strula. Annars är det tunen som är problemet. Den behöver isåfall justeras, men iom att det händer ibland så röstar jag mer på spjällhuset :) Citera
Mustang 2012 September 18, 2016 Author Report September 18, 2016 hej har även testat att byta tillbaka till originalet men de hjälps tyvärr inte :( Citera
grufman September 18, 2016 Report September 18, 2016 1) BBK-spjällhus är djävulens påfund och ska brännas på bål. Om du testat med original kan detta dock uteslutas, tror du måste ta ett snack med tune-tillverkaren. Behöver justeras lite bara. Citera
Mustang 2012 September 18, 2016 Author Report September 18, 2016 5 minuter sedan, grufman said: 1) BBK-spjällhus är djävulens påfund och ska brännas på bål. Om du testat med original kan detta dock uteslutas, tror du måste ta ett snack med tune-tillverkaren. Behöver justeras lite bara. okej. för jag får mina tunes av er :) fick en av er är om dagen som jag skulle testa o se om de blev bra för då testade vi med att slå av dom bakre lambdasonderna men de hjälptes inte. Citera
grufman September 18, 2016 Report September 18, 2016 1 hour ago, Mustang 2012 said: okej. för jag får mina tunes av er :) fick en av er är om dagen som jag skulle testa o se om de blev bra för då testade vi med att slå av dom bakre lambdasonderna men de hjälptes inte. Snacka med peter. Sannolikt behöver du logga data när bilen dör för att komma till rätta med problemet. Det finns en speciell programvara som man laddar in i laptopen och sedan via sct-boxen till bilen. Sen spelar den in alla nödvändiga parametrar för att tunefirman ska kunna förbättra din tune. Maila peter så får du länk till programvaran. Citera
Mustang 2012 September 18, 2016 Author Report September 18, 2016 7 minuter sedan, grufman said: Snacka med peter. Sannolikt behöver du logga data när bilen dör för att komma till rätta med problemet. Det finns en speciell programvara som man laddar in i laptopen och sedan via sct-boxen till bilen. Sen spelar den in alla nödvändiga parametrar för att tunefirman ska kunna förbättra din tune. Maila peter så får du länk till programvaran. okej då ska jag göra de :) tackar Citera
Wallentin September 18, 2016 Report September 18, 2016 Men när du testade med original spjällhus så laddade du väl även över tune för det? :) Citera
Mustang 2012 September 18, 2016 Author Report September 18, 2016 32 minuter sedan, Wallentin said: Men när du testade med original spjällhus så laddade du väl även över tune för det? :) dom på bama sa att man inte behövde nån tune för de Citera
Wallentin September 19, 2016 Report September 19, 2016 On 2016-09-18 at 14:50, Mustang 2012 said: dom på bama sa att man inte behövde nån tune för de Är bbk-spjällhuset större än original? Isåfall har du en tune anpassad för bbk´s. Sätter du tillbaka original så blir det fel då det är mindre och släpper in mindre luft. Vilket kräver en annan tune. Men en loggning av data för att upptäcka varför den betér sig så är en bra början. Kanske räcker med en justering av din tune Citera
Mustangmike September 19, 2016 Report September 19, 2016 On 2016-09-18 at 14:50, Mustang 2012 said: dom på bama sa att man inte behövde nån tune för de Exakt, därför måste du lägga tillbaka originalmappen som bilen hade ursprungligen, du vet från Fårdfabriken ;-) Citera
Mustang 2012 September 20, 2016 Author Report September 20, 2016 ja men man vill ju ändå kunna använda sakerna som man ha på utan att behöva använda original. man tycker ju att de ska funka också. nån annan som har haft samma problem? Citera
Wallentin September 20, 2016 Report September 20, 2016 Absolut, men vi försöker bara hjälpa dig hitta felet och utesluta vissa saker. Hade den gått bra med original så hade felet legat i spjällhuset eller i din tune. Gör den däremot inte det så har du ngt annat som strular. Så du kan ju testa :). Så en loggning av data så kan man ju se vad det kan bero på som sagt och kan räcka med en justering av din tune. Så gör det och ta kontakt med grufman så kan de hjälpa dig. Prova det så kommer det lösa sig Citera
Mustang 2012 September 20, 2016 Author Report September 20, 2016 har kontaktat dom :) och har även gjort en loggning så vi får se nu vad som händer. men en annan sak också om någon vet min fläkt går hela tiden också då bilen har kommit upp i temperatur först så går den fort o högt sen går den ner i varv men den slår aldrig av. blev så då jag bytte alla delar. vad kan de bero på? Citera
Wallentin September 21, 2016 Report September 21, 2016 23 timmar sedan, Mustang 2012 said: har kontaktat dom :) och har även gjort en loggning så vi får se nu vad som händer. men en annan sak också om någon vet min fläkt går hela tiden också då bilen har kommit upp i temperatur först så går den fort o högt sen går den ner i varv men den slår aldrig av. blev så då jag bytte alla delar. vad kan de bero på? Har själv en 06:a med V8, blev likadant på min när jag la in en tune. Tror de har ställt den så som en säkerhetsåtgärd. Så att det ska kyla tidigt och inte bli överhettat. Men man kan ställa om det i tunern, har inte brytt mig om det. Men man kanske skulle testa. Citera
Mustang 2012 September 21, 2016 Author Report September 21, 2016 aha okej :) jag stör mig inte av de va bara nyfiken på :) tillbaka till mitt problem att den vill dö då man lägger i P fick tips kan de vara detta: att jag behöver höja tomgången i Tuner för att kompensera för det högra flödet? Citera
Wallentin September 21, 2016 Report September 21, 2016 Det är absolut värt att prova, vilket varvtal ligger tomgången på nu när motorn är varm? :) Citera
Wallentin September 22, 2016 Report September 22, 2016 Ok, 900 är rätt lagom. Så det tycker jag inte du borde höja :) Du borde tom kunna ha 800 varv utan problem. Så det är nog tyvärr inte det som är problemet Citera
Mustang 2012 September 22, 2016 Author Report September 22, 2016 okej. får väl vänta o se vad som händer Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.