ekan September 29, 2016 Report September 29, 2016 Riktigt dåligt med trådar här i Sverige på folk som meckar med 2011-2014 5.0:an. I Usa finns det hur mycket som helst, motorn har ju fantastisk potential så det är ju inte så konstigt . Är själv ganska sugen på cobra jet insuget som finns till dessa. Nån här som har det, eller kör kompressor, turbo? 1 Citera
FastMagnus September 30, 2016 Report September 30, 2016 Jag har bytt insug o.s.v på mina bilar med bra resultat 1 Citera
Tommy Iggesund December 4, 2016 Report December 4, 2016 Kostar ju runt 20000kr , är det värt dom pengarna?Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Daback December 10, 2016 Report December 10, 2016 Jag har monterat en procharger p1-sc centrifigualkompressor, bossinsug, headers med x-pipa, ID 1000 spridare, N gauge med tune från Jon Lund i USA samt även kompletterat med vatten / metanol injektion.Ligger på 0.7 bar i laddtryck och den levererar 611 hjulhästar, kompressorn har jag bottnat varvtalsmässigt så nu har jag en procharger F1-a med ca 30% mer kapacitet, teoretisk effekt 1100 hk mot p1-sc 800 hk, som kommer att monteras under vintern ihop med lite ändringar.. kanske gå över till E85 och ev maxeccu styrsystem med nytt bränslesystem också.Kortfattat sagt helt grym bil.... men som ändå har full körbarhet och används nästan dagligen till familjens transporter sommartid. Skickat från min SM-G935F via Tapatalk 1 Citera
ekan January 3, 2017 Author Report January 3, 2017 Hur gör du med besiktning? är sugen på kompressor till min men lite osäker på vilket kit. Gillar edelbrocks stage 2 kit. Lätt att installera och ser nästan orginal ut. Man kanske hade kommit undan att besiktiga med det kittet :) prochargers är väl också relativt enkelt att montera vad jag kan läsa mig till? Citera
Corvette January 4, 2017 Report January 4, 2017 10 timmar sedan, ekan said: Hur gör du med besiktning? är sugen på kompressor till min men lite osäker på vilket kit. Gillar edelbrocks stage 2 kit. Lätt att installera och ser nästan orginal ut. Man kanske hade kommit undan att besiktiga med det kittet :) prochargers är väl också relativt enkelt att montera vad jag kan läsa mig till? Finns en aspekt till förutom Bilprovningen Det är om olyckan är framme och bolaget ser att det sitter en kompressor i bilen, då blir det att slanta själv för rep! Citera
Daback May 28, 2017 Report May 28, 2017 Så där då var bilen besiktigad till okt nästa år med procharger på plats vid besiktningen, dom kollade på datorn och ville bara kolla att den var reggad som flyttgods som den är och efter provkörning och godkända utsläppsvärden![emoji41]Skickat från min SM-G935F via Tapatalk 1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.