Jump to content

Recommended Posts

Riktigt dåligt med trådar här i Sverige på folk som meckar med 2011-2014 5.0:an.

I Usa finns det hur mycket som helst, motorn har ju fantastisk potential så det är ju inte så konstigt .

Är själv ganska sugen på cobra jet insuget som finns till dessa. Nån här som har det, eller kör kompressor, turbo?

• Like 1
  • 2 months later...

Jag har monterat en procharger p1-sc centrifigualkompressor, bossinsug, headers med x-pipa, ID 1000 spridare, N gauge med tune från Jon Lund i USA samt även kompletterat med vatten / metanol injektion.
Ligger på 0.7 bar i laddtryck och den levererar 611 hjulhästar, kompressorn har jag bottnat varvtalsmässigt så nu har jag en procharger F1-a med ca 30% mer kapacitet, teoretisk effekt 1100 hk mot p1-sc 800 hk, som kommer att monteras under vintern ihop med lite ändringar.. kanske gå över till E85 och ev maxeccu styrsystem med nytt bränslesystem också.
Kortfattat sagt helt grym bil.... men som ändå har full körbarhet och används nästan dagligen till familjens transporter sommartid.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

• Like 1
  • 4 weeks later...

Hur gör du med besiktning?

är sugen på kompressor till min men lite osäker på vilket kit. Gillar edelbrocks stage 2 kit. Lätt att installera och ser nästan orginal ut. Man kanske hade kommit undan att besiktiga med det kittet :)

prochargers är väl också relativt enkelt att montera vad jag kan läsa mig till?

10 timmar sedan, ekan said:

Hur gör du med besiktning?

är sugen på kompressor till min men lite osäker på vilket kit. Gillar edelbrocks stage 2 kit. Lätt att installera och ser nästan orginal ut. Man kanske hade kommit undan att besiktiga med det kittet :)

prochargers är väl också relativt enkelt att montera vad jag kan läsa mig till?

Finns en aspekt till förutom Bilprovningen

Det är om olyckan är framme och bolaget ser att det sitter en kompressor i bilen, då blir det att slanta själv för rep!

• 4 months later...

Så där då var bilen besiktigad till okt nästa år med procharger på plats vid besiktningen, dom kollade på datorn och ville bara kolla att den var reggad som flyttgods som den är och efter provkörning och godkända utsläppsvärden![emoji41]

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

• Like 1