Michael sollent October 4, 2016 Report October 4, 2016 Hej! Tänkte ägna vintern åt att förädla min Mach1-69;a med lite ny inredning och diverse annat smått och gott, det verkar finnas ett flertal större leverantörer som har det mesta, är det någon speciell som rekommenderas eller som man helt enkelt skall låta bil att handla ifrån? Citera
Leffe61 October 7, 2016 Report October 7, 2016 Jag har handlat från CJ pony parts eftersom de har ett bra upplägg med illustrativa bilder text och kunders tyckande om varje produkt. Man vill ju inte köpa fel pryl och hålla på och returnera. I första hand försöker jag köpa från VP-Autoparts men de har ju inte allting man vill ha. Citera
Per Berglund October 7, 2016 Report October 7, 2016 Håller med att CJ har bra upplägg, brett sortiment och även hel del moderna uppgraderingar. De är dock dyra och tar hög frakt Vissa delar har de haft typ 4ggr pengarna mot annan leverantör De är inte heller så noga på kvalitet på vissa saker Men över lag är de bra särskilt om man vill ha lite special Jag har gått över handla det mesta från Summit Racing Summit har ju börjat sälja Scott Drakes produkter så det mesta finns där även original delar Summit är oslagbart gällande service, säkerhet och bra priser NPD tycker jag väldigt bra om också. Håller sig till bra kvalitet och även för de riktigt kräsna Mycket bra personlig service! Citera
Michael sollent October 7, 2016 Author Report October 7, 2016 Ok, Tackar för info, tänkte i första hand köpa nya inrednings detaljer, tyckte klädsel och stoppning från TMI såg bra ut, den verkar säljas av flera återförsäljare, har en mach1 -69, tänkte försöka byta själv, eller ska man lämna till sadelmakare för att få det gjort? någon som försökt? Citera
Per Berglund October 7, 2016 Report October 7, 2016 Köp färdig stoppning direkt!! Du kan försöka själv men det gäller du har bra nypor då det är lite jobbigt....Krävs tång dessutom! Rätt billigt lämna bort ändå så knappt värt försöka själv. Börja riva av allt hemma först för det är stor sannolikhet något måste svetsas...Vanligt just på 69-73 att stommarna brustit lite här och där. Fast bäst är att skita i 69 stolarna helt p.g.a kass komfort.! :)...Fixa ett par nya stolar från coupe/Cab BMW, VOLVO eller liknande typ TMI så du får en normal sittkomfort NPD har allt inom TMI annars Citera
Michael sollent October 7, 2016 Author Report October 7, 2016 Hej Per! Uppskattar verkligen råd från mer erfarna. Med färdig stoppning menar du att man köper komplett Seat Foam och upholstery? För det finns väl inte färdiga dynor och ryggstöd att köpa? 1 Citera
Per Berglund October 7, 2016 Report October 7, 2016 Jo du har både kompletta stolar eller foam seats som exempel ovan visar.Tänk på att prylarna är 47år gammalt så det blir rätt många sura pruttar! [emoji26] Nytt ska det varaSkickat från min SM-G930F via Tapatalk Citera
Michael sollent October 7, 2016 Author Report October 7, 2016 Helt rätt, Hittade precis hela stolar, såna får det bli, tack igen. Citera
maberg November 5, 2016 Report November 5, 2016 Hej! Kontakta Lasse Oscarsson (CMC 383), han kan säkert hjälpa dig att klä om stolar & baksäte. Han gjorde det till min 57:a, blev kanon. Mvh, 1 Citera
Recommended Posts