Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Tänkte ägna vintern åt att förädla min Mach1-69;a med lite ny inredning och diverse annat smått och gott,

det verkar finnas ett flertal större leverantörer som har det mesta, är det någon speciell som rekommenderas

eller som man helt enkelt skall låta bil att handla ifrån?

Jag har handlat från CJ pony parts eftersom de har ett bra upplägg med illustrativa bilder text och kunders tyckande om varje produkt. Man vill ju inte köpa fel pryl och hålla på och returnera. I första hand försöker jag köpa från VP-Autoparts men de har ju inte allting man vill ha.

Håller med att CJ har bra upplägg, brett sortiment och även hel del moderna uppgraderingar.
De är dock dyra och tar hög frakt
Vissa delar har de haft typ 4ggr pengarna mot annan leverantör
De är inte heller så noga på kvalitet på vissa saker
Men över lag är de bra särskilt om man vill ha lite special

Jag har gått över handla det mesta från Summit Racing
Summit har ju börjat sälja Scott Drakes produkter så det mesta finns där även original delar
Summit är oslagbart gällande service, säkerhet och bra priser

NPD tycker jag väldigt bra om också.
Håller sig till bra kvalitet och även för de riktigt kräsna
Mycket bra personlig service!

Ok, Tackar för info, tänkte i första hand köpa nya inrednings detaljer, tyckte klädsel och stoppning från TMI såg bra ut, den verkar säljas av flera återförsäljare,

har en mach1 -69, tänkte försöka byta själv, eller ska man lämna till sadelmakare för att få det gjort? någon som försökt?  

Köp färdig stoppning direkt!!

Du kan försöka själv men det gäller du har bra nypor då det är lite jobbigt....Krävs tång dessutom!
Rätt billigt lämna bort ändå så knappt värt försöka själv.

Börja riva av allt hemma först för det är stor sannolikhet något måste svetsas...Vanligt just på 69-73 att stommarna brustit lite här och där.

Fast bäst är att skita i 69 stolarna helt p.g.a kass komfort.! :)...Fixa ett par nya stolar från coupe/Cab BMW, VOLVO eller liknande typ TMI så du får en normal sittkomfort

NPD har allt inom TMI annars

Skärmavbild 2016-10-07 kl. 15.30.25.png

Hej Per!

Uppskattar verkligen råd från mer erfarna.

Med färdig stoppning menar du att man köper komplett Seat Foam och upholstery?

För det finns väl inte färdiga dynor och ryggstöd att köpa?

• Like 1

Jo du har både kompletta stolar eller foam seats som exempel ovan visar.

Tänk på att prylarna är 47år gammalt så det blir rätt många sura pruttar! [emoji26]
Nytt ska det vara

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

• 4 weeks later...