October 9, 20168 yr comment_153258 Hej Vet jag har snackat om detta innan men nu kan det Àntligen bli av dÄ jag har fÄtt tag i en V8 cheva dodge 318cui automatare. NÄgon som vet om detta Àr möjligt eller e det helt omöjligt ? vet att detta kommer betyda att det blir mycket jobb, men det Àr jag inte rÀdd för. Vill mest veta om det Àr möjligt över huvud taget. Ja  min bil idag Àr ju en ford mustang ghia med v6a 2,8l allas tankar, funderingar Ä tips  Àr av stort vÀrde..  mvh Dennis
October 14, 20168 yr comment_153332 Klart det funkar om man tycker det Ă€r roligt att krĂ„ngla till det för samma slutresultat Kommer bara bli en massa special lösningar till ingen nytta....kapa i kaross, tillverka motorfĂ€sten, vĂ€xellĂ„dsfĂ€sten och jag fĂ„r mardrömmar bara tĂ€nka pĂ„ avgassystem Största problemet jag ser Ă€r att du fĂ„r problem med fĂ„ plats med fördelaren eftersom den sitter pĂ„ baksidan pĂ„ Dodge Ăven automaten kommer du inte fĂ„ dit utan ta till vinkelslipen Den Ă€r mycket fetare Ă€n den lilla C4 lĂ„dan och faktiskt sĂ„ tillverkade Ford en sĂ€rskilt liten C4 till just Mustang II LĂ€r ju Ă€ven bli besiktning som ombyggt fordon Klart enklare en vanlig 302 det kryllar ju av sĂ„dana paket med lĂ„da och du riskerar inte gĂ„ in i vĂ€ggen" och tröttna Nej tyvĂ€rr av mig fĂ„r du ingen guldbiljett till slutfinalen utan det Ă€r bara gĂ„ hem! ;) Â
October 15, 20168 yr comment_153343 Mopar har en del fina smallblockare, som Ă€r vĂ€ldigt lika varann pĂ„ utsidan. Varför mĂ„ste det vara en 318? Med rĂ€tt block och slag kommer du upp lĂ„ngt över 400 kubiktum och det med betydligt lĂ€ngre vevstakar Ă€n i en dito sb-Ford. Om du inte letar rejĂ€l effektökning, kan du lika gĂ€rna bygga pĂ„ en Ford 302/5.0. Större skillnader mellan automatlĂ„dorna i lĂ€ngd och storlek. KĂ€nner inte till Mustang 2, men antagligen blir det till att förstora tunneln oavsett. Du vill ha en A-904 ( finns i olika utförande genom Ă„ren), od-lĂ„dorna A500 och A518 Ă€r nyare och större.Â
October 19, 20168 yr Author comment_153399 Tja Mmm nu fick jag mig en tankestĂ€llare.. Men för att  svara pĂ„ nĂ„gra av era kommentarer. Fördelaren sitter redan bak pĂ„ mustang 6:orna sĂ„ dĂ€r tror jag inte ska bli nĂ„gra problem. vad det gĂ€ller vĂ€xellĂ„dan tĂ€nkte jag skaffa mig en manuell dĂ„ forden idag Ă€r manuell Ă„ dem manuella lĂ„derna e bĂ„de roligare att köra Ă„ tar lite mindre plats i tunneln. Sen varför jag inte vĂ€ljer 302 a Ă€r för jag tyvĂ€rr har hört att dem inte Ă€r lika drift sĂ€kra som 318 motorn plus att jag fick den till ett ruggigt bra pris ocksĂ„. men visst skulle det kĂ€nnas bĂ€ttre i hjĂ€rtat att ha en ford motor i min ford. men att jag ska ha just 318 Ă€r ju inte skrivit i sten Ă€n har ju inte börjat pĂ„ projektet Ă€nnu , v8an sitter just nu bara pĂ„ motorstativet :-) Ă visst blir jag tvungen att regga om bilen. Jag fĂ„r vĂ€l kolla min runt efter en 302a ocksĂ„  Ä ta mig en funderare pĂ„ vad ni skrivit. tack Ă€n sĂ„ lĂ€nge för era svar, trevligt med mĂ„nga syn vinklar pĂ„ detta.. som sagt projektet Ă€r inte riktigt igĂ„ng Ă€nnu :-) Ps Ni vet inte var jag kan hitta en 302a till sjysst pris ? dsÂ
October 29, 20168 yr comment_153512 Av egen erfarenhet, försök att fĂ„ tag i komplett paket frĂ„n tidig Mustang 1975-84 Eftersom II-an Ă€r speciell med bla förflyttad motor/lĂ„da i sidled och vĂ€ldigt smal i tunneln. Jag har fĂ„tt byggt om ganska mkt i min vite, har 302-89 med 5-vĂ€xlad -95 T5 lĂ„da i min. Dick  Ăndrade %s av %s (%s)
October 30, 20168 yr comment_153527 En Ford 302 Àr minst 30 kg lÀttare Àn en MoPar A-motor. HÄllbarheten i en Ford Àr vÀl inte sÄ dÄlig, trots sÀmre design. Försök hÄlla max .020 överdimension i cylinder, max. .040 för glidarmotor.
November 1, 20168 yr Author comment_153569 Tack för alla svar. LĂ„ter som jag skall se mig om efter en ford motor istĂ€llet. KĂ€nns som det skulle passa lite bĂ€ttre efter att ha snackat med er. FĂ„r vĂ€l ha 318 motorn som lĂ€rlings projekt :-) Ăr det nĂ„gon som vet eller kĂ€nner nĂ„gon som har en ford drivlina till salu sĂ„ hör jĂ€tte gĂ€rna av er.  Med vĂ€nlig hĂ€lsning Dennis
November 1, 20168 yr comment_153572 Ring till bilskrotarna det Ă€r dĂ€r det finns! Inte leta runt pĂ„ blocket eller sĂ„ det gĂ„r inte Tog en snabb koll pĂ„ Osby skroten och dom hade en 75a inne faktiskt.....En riktig skitmotor förvisso!!!! DĂ„ligt tips egentligen Skulle hellre gĂ„ pĂ„ en modernare drivlina upp max 1995 Â
November 1, 20168 yr Author comment_153575 Ja jag har tittat pĂ„ den ocksĂ„ men han ville ha 18papp för den!  Vilket lĂ„ter helt sjukt nĂ€r man kan hitta pĂ„ blocket för under 10an. sĂ„g att en kille sĂ€ljer en 302 a frĂ„n 87 pĂ„ blocket i Sunne för 6000kr. Skulle det kunna vara nĂ„got? Â
November 1, 20168 yr comment_153581 18papp??? Ja helt galet! NĂ„gon dĂ€r som tror det Ă€r en guldklimp 5000spĂ€nn kĂ€nns mer troligt men som sagt det Ă€r en sur trött motor! Ărligt varför ens orka krĂ„ngla med byta motor pĂ„ en Mustang II det Ă€r knappt vĂ€rt besvĂ€ret. NĂ€sta steg nĂ€r du satt i motorn Ă€r att du knĂ€cker den veka 6 3/4" bakaxeln. Ăr det inte lĂ€ttare sĂ€lja av bilen och köpa en annan Mustang II?
November 1, 20168 yr comment_153582 HÀr ett offer att slakta som har 302 + C4 15-papp och ett hus pÄ köpet! :)
November 9, 20168 yr Author comment_153660 haha ja jag sÄg ocksÄ den LÀste du annonstexten sÄ bra !!
March 18, 20178 yr Author comment_155283 Tjena alla glada Har nu hittat en ford v8 Windsor motor med manuell lĂ„da.. det Ă€r den lilla motorn dock men jag har stora förhoppningar att den ska passa bra i min musse. ser ju klart mycket bĂ€ttre ut Ă€n den 318 jag har hemma nu. Men det blir till att gĂ„ igenom den under sommaren för att sedan börja med projektet till hösten. :-) Â
March 20, 20178 yr comment_155337 On 2017-03-18 at 15:45, Dennis_80 said: Tjena alla glada Har nu hittat en ford v8 Windsor motor med manuell lÄda.. det Àr den lilla motorn dock men jag har stora förhoppningar att den ska passa bra i min musse. ser ju klart mycket bÀttre ut Àn den 318 jag har hemma nu. Men det blir till att gÄ igenom den under sommaren för att sedan börja med projektet till hösten. :-)  HÀrligt, ska bli intressant att följa.
March 21, 20178 yr Author comment_155373 Ja nĂ€stan sĂ„ man redan lĂ€ngtar till hösten ? Ăr hĂ€r nĂ„gon som Ă€r duktig pĂ„ vĂ€xellĂ„dor?  NĂ„got trevligt ska man vĂ€l kunna sĂ€tta bakom? Helst 4 speed Har googlat runt lite men det finns ju en uppsjö med olika lĂ„dor Ă„ adapter plattor. Skulle kanske RAD lĂ„dan passa? Ser ju verkligen ut sĂ„ nĂ€r man bara stĂ„r Ă„ ögon jĂ€mför..Â
March 21, 20178 yr Author comment_155395 3 timmar sedan, Tbird said: Vad Ă€r en RAD lĂ„da? Borg Warner SR4. 4 vĂ€xlad satt i 2 orna Ăndrade %s av %s (%s)
April 10, 20178 yr Author comment_155790 Jaha dĂ„ har man rivit motorn Ă„ allt sĂ„g bra ut tills jag vĂ€nde pĂ„ motorn Ă„ titta pĂ„ vevstakarna... vevstakslagert pĂ„ 5ans cylinder var i princip borta Ă„ hade börjat tugga pĂ„ vevaxeln sĂ„ den blir ju bara till att lĂ€gga i soptunnan :-( men har nu suttit Ă„ rĂ€knat pĂ„ en grej Ă„ undrar om nĂ„gon av er har erfarenhet av att byta vevaxel frĂ„n en 261,289 el 302a vet att vevdimensionen Ă€r den samma men "stroket" Ă€r lite lĂ€ngre pĂ„ 302an (3.000") förhĂ„llande till 2.870" pĂ„ 221,261,289. detta motsvarar dĂ„ 3,301 mm el. 0.130" lĂ€ngre pĂ„ en 302a. i min vĂ€rd e det ju nĂ€stan obefintligt Ă„ borde ju kunna korrigeras med lĂ€gre stakar eller lĂ€gre kolv ? Men som sagt nĂ„gon som har gjort detta för Ă„ vet om det funkar ? för övrigt var blocket vĂ€ldigt fint Ă„ i bra skick dĂ€rav sĂ„ vill jag försöka hitta en vevaxel Ă„ köra vidare pĂ„ det blocket..  Â
April 10, 20178 yr comment_155791 LÀmna in veven för slipning. Finns ganska mÄnga överdimensioner.
April 11, 20178 yr Author comment_155810 Nja tÀnkte pÄ det med men den Àr rÀtt sÄ mycket skadad Ä tror inte det gÄr att rÀdda den. veven har tuggat i alla fall 3-4mm pÄ axeln. :-(
April 23, 20178 yr comment_156075 On 2017-04-11 at 4:23 PM, Dennis_80 said: Nja tÀnkte pÄ det med men den Àr rÀtt sÄ mycket skadad Ä tror inte det gÄr att rÀdda den. veven har tuggat i alla fall 3-4mm pÄ axeln. :-( Har vev. Oslipade och slipade
April 23, 20178 yr Author comment_156082 SĂ„ bra!!  Denna e inte snygg! Han som satte ihop denna motor visste nog inte vad han pysslade med đ Att motorn ens fungerade med vev/kamen 180grader frĂ„n varandra e skumt han hade satt cylinder 6 som nr 1 đź Men för övrigt mycket bra block MOV_0683.mp4 MOV_0684_000.mp4
May 16, 20177 yr Author comment_156624 tjena lite uppdatering... Nu Àr allt ner plockat, Ä delar e pÄ vÀg hit. tÀnkte dela med mig lite bilder för den intresserade. E dÀr nÄgon av er som har delar till v8 221,260,289,302a sÄ hör gÀrna av er, finns nÄgra delar jag fortfarande behöver.
May 16, 20177 yr comment_156625 Duktiga vÀndkanter tyvÀrr! Behövs en överdimension för bra funktion.