Jump to content

Funderingar, köpråd om GT 10-14


Tobbe1977

Recommended Posts

Hoj
Jag har åxå en -12 GT , hade en -05 tidigare . Det var åxå en cab. -12 är en helt annan bil, med denna motor och sexväxlad automatlåda som växlar så fint. Funderade på boss insuget, men det skulle kosta 20000kr , lite för dyrt tycker jag


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

52 minuter sedan, Tommy Cavallin said:

Hoj
Jag har åxå en -12 GT , hade en -05 tidigare . Det var åxå en cab. -12 är en helt annan bil, med denna motor och sexväxlad automatlåda som växlar så fint. Funderade på boss insuget, men det skulle kosta 20000kr , lite för dyrt tycker jag


Skickat från min iPad med Tapatalk

Kollade på 12-14 modellen ett tag. Men insåg sedan att prisskillnaden mot den nya modellen var så pass liten.

Så nu har det inhandlats en -16 competition orange. Att jämföra denna mot min gamla -07 finns inte. Ungefär som att jämföra en Fiat Uno och en Porsche 911. Denna -16 är en otroligt skön bil att köra...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On Sunday, April 16, 2017 at 11:24, Tobbe1977 said:

Kollade på 12-14 modellen ett tag. Men insåg sedan att prisskillnaden mot den nya modellen var så pass liten.

Så nu har det inhandlats en -16 competition orange. Att jämföra denna mot min gamla -07 finns inte. Ungefär som att jämföra en Fiat Uno och en Porsche 911. Denna -16 är en otroligt skön bil att köra...

Nåt ska det väl hända på 10 år :-)

Håller med dig, det är olika grej att köra. Dom nya är som......nya bilar.

Grattis föresten :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2017-04-16 at 11:47, Tommy Cavallin said:

Såg det försent. Att du redan inhandlat. Lycka till å grattis till din nya bil


Skickat från min iPad med Tapatalk

Inga problem. Tackar för det. Längesen man hade så här skoj med en manuell bil. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tycker som vissa andra här, testade en 2015 hos Bilmånsson och det är ju ett helt nytt chassi och känns mer som en modern bil med alla features, kör en 07a GT cab för jag gillar formgivningen och lite av det råa oslipade när man kör, känns som en gammal jänkare fortfarande med alla sina brister i mekanik mm,men ändå en häst man kan lita på i alla väder, jag hade nog också väntat tills plånboken tål att tagas fram till en 2015, modellerna däremellan 2010 -2014 känns mer som en övervintring medansvar man utvecklade 2015 modellen. Men vi tycker alla olika och det e tur det för alla Mustanger har sin tjusning, ha en skön sommar alla


Skickat från min iPad med Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2017-04-19 at 19:22, Ramlösa GT said:

Tycker som vissa andra här, testade en 2015 hos Bilmånsson och det är ju ett helt nytt chassi och känns mer som en modern bil med alla features, kör en 07a GT cab för jag gillar formgivningen och lite av det råa oslipade när man kör, känns som en gammal jänkare fortfarande med alla sina brister i mekanik mm,men ändå en häst man kan lita på i alla väder, jag hade nog också väntat tills plånboken tål att tagas fram till en 2015, modellerna däremellan 2010 -2014 känns mer som en övervintring medansvar man utvecklade 2015 modellen. Men vi tycker alla olika och det e tur det för alla Mustanger har sin tjusning, ha en skön sommar alla


Skickat från min iPad med Tapatalk

Håller med dig till 100%. Hade själv en -07 tidigare men var alltid rädd att där skulle hända något med den. Precis som du säger hade den sina brister och på min var det framvagnen. 

Vet inte varför men jag litade aldrig på den bilen, kollade oljan alltid inför varje tur. Kollade alla däcken så att den inte stod på sock, var nog rätt nojig av mig. Kanske för att det var min första jänkare.

Som sagt så kollade jag även och testade några 11-14 men precis som du skriver var det bara en uppgraderad version av den jag redan hade.

Så när jag testade en -15 automat var jag rätt såld. Hade bestämt mig för en manuell men hittade ingen i närheten. Och precis som du säger, denna bil känns inte som någon jänkare mer än ljudet och hästen i grillen. Sitter som en kung i den med recaro stolarna och är sjukt många tekniska detaljer. Iallafall ångrar jag inte mitt köp en ända sekund, njuter varenda gång den tas ut från garaget. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Tommy Cavallin said:

Å jag är nöjd med min -12, oavsett


Skickat från min iPad med Tapatalk

Det förstår jag för det är en mycket trevlig bil du har.

Dock motiverade det inte mig att köpa en -12 med 5500 mil när en -16 med 500 mil på mätaren kostar 60 000:- mer. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag funderar själv på byte från GT -12 till -15, men jag har räknat att få ca 220 för min -12 och den billigaste -15 jag hittat kostar knappt 390. Jag får det till 170 tusen i skillnad.

Har jag missat någonting?

Link to comment
Share on other sites

17 timmar sedan, Lenny said:

Jag funderar själv på byte från GT -12 till -15, men jag har räknat att få ca 220 för min -12 och den billigaste -15 jag hittat kostar knappt 390. Jag får det till 170 tusen i skillnad.

Har jag missat någonting?

Det du missat är nog att 220 för din egen är rätt lågt räknat. Helt beroende på hur långt den rullat, clean carfax o s v.

Men jag fick nästan 200 för min GT -07 som rullat 5700 mil.

Link to comment
Share on other sites

hm då kanske man skall kolla lite närmare på nya modellen. Jag antar att du är nöjd med din -16?

Jag har fortfarande inte vågat åka och provköra eftersom jag vet att det kan bli väldigt dyrt..

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Lenny said:

hm då kanske man skall kolla lite närmare på nya modellen. Jag antar att du är nöjd med din -16?

Jag har fortfarande inte vågat åka och provköra eftersom jag vet att det kan bli väldigt dyrt..

Tycker jag absolut att du skall göra. Jag är mer än nöjd med min -16. Går absolut inte att jämföra mot min -07. Men för din del som har en -12 lär ju inte skillnaden vara så stor.

Dock tycker jag att du ändå skall testköra den nya modellen. Är som vilken nyare BMW eller Merca fast mycket roligare att köra. Plus att alla tittar på din mustang medan de " vanligare " bilarna knappt syns. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...