O.Viking October 18, 2016 Report October 18, 2016 (redigerad) När man läser på forumet och annonser ser jag att Carfax är viktigt att se på. Men vad gör Carfax som inte biluppgifter.se gör? Är det mer info i Carfax ? Ändrade %s av %s (%s) Citera
RoTe October 18, 2016 Report October 18, 2016 Carfax ger dig info från både USA och Sverige. 1 Citera
Tbird October 18, 2016 Report October 18, 2016 Först och främst 2012-10-19 16750 miles, 26956 km 2015-06-09 34816 (vilket troligtvis är km). Troligtvis gått 7860 km i annat EU-land. Verkar som den inte blivit reparerad på en auktoriserad verkstad. Det brukar isåfall stå i Carfax. Den har troligtvis sålts innan den blivit reparerad och intagen i ett EU-land där den blivit reparerad. Citera
Tbird October 18, 2016 Report October 18, 2016 2015-05-27 är endast en hänvisning att ett safety recall har blivit utfärdat från tillverkaren (Ford). Inte att det blivit bytt, det skulle isåfall stå som en separat händelse. Många krockade US bilar kommer via Estland och Lettland där de blir "lagade", vet inte om de är anslutna till Carfax. Inget som igentligen som säger det, men helt tydligt verkar det som inte alla länder i EU är anslutna till Carfax. Citera
pesi October 20, 2016 Report October 20, 2016 Hej. Du skrev i början: "Min fråga är väl i klartext, hur skyddar man sig bäst mot att köpa en krockad bil". Det framgår klart och tydligt att den bilen varit med om en smäll, eller hur? Leta på något annat är mitt råd. Citera
Wallentin October 27, 2016 Report October 27, 2016 Tycker den verkar skum. Står att den är importerad från annat eu-land. Samt att inget historik finns då. Uppenbarligen krockad pch lagad på ngt vis. Köp hellre en bil som inte varit ute för det :) Det är bättre att lägga lite extra och köpa en fräsch och ärlig bil :) Citera
Recommended Posts